Avatar billede qzar Nybegynder
09. juli 2001 - 19:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skærm går amok.......

Hej eksperter........

Jeg har en compaq presario noget a´la 7971 og en fladskærm compaq FP730......Jeg er ved at flytte og har derfor pakket alt mit pc udstyr forsvarligt ned i kasser med passende flamingo. Jeg har så de sidste par dage ikke været hjemme men istedet i mit nye hjem. Jeg har endnu ikke taget flyttekaserne med pc udstyret med og kom lige forbi mit \"gamle\" hjem og ville derfor lige læse mit mail. Jeg satte derfor hele molivitten op men hvad var nu det.....? Skærmen viser bare sort og engang imellem blinker den med et skærmbillede. Jeg kan derfor se at den starter win2000 fint op......Da jeg lukkkede pc´en for at pakke den ned lukkkede jeg helt normalt og ingen har brugt den siden. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede fortesque Nybegynder
09. juli 2001 - 19:19 #1
Der er mange mulige årsager...

Løs forbindelse, kulde/varme (elektriske kredsløb kan ikke lide drastiske temperaturskift), mindre kortslutninger hvor strømforsyningen automatisk slår strømmen fra... Det er de normale årsager... Og skyldes ofte at skærmen har stået et for koldt/varmt sted eller har været udsat for forkert strømstyrke, eller blot er blevet for gammel... Hvis den har stået for koldt/varmt er der en chance for at den kommer sig efter noget tid, ellers er der ikke de store chancer, tror jeg :-(
Avatar billede qzar Nybegynder
09. juli 2001 - 19:20 #2
Hmm........Vammelt........Den er på det nærmeste helt ny!

-Jonas
Avatar billede fortesque Nybegynder
09. juli 2001 - 19:25 #3
Ja, så er det jo ikke alderen... Det er også muligt at det blot fordi stikket har siddet lidt løst i, så den har mistet kontakten kortvarigt... Der er mange mulighedder, og når den næsten er helt ny er det nok ikke alvorligt, og hvis den er defekt så gælder garantien forhåbentlig stadig.
Avatar billede qzar Nybegynder
09. juli 2001 - 19:26 #4
Det er ikke en jeg har betalt for :-(
Avatar billede fortesque Nybegynder
09. juli 2001 - 19:29 #5
Jeg tror den kommer sig... Sandsynligheden for at det er en vedvarende kortslutning eller noget andet som kræver reperation, er meget lille... Jeg tror blot den skal have lov at køre lidt... Hvis den siger nogen usædvanlige kliklyde eller i den stil så hold den slukket og brug en anden skærm... Hvis den siger kliklyde er det en kortslutning hvor relæet slår fra for ikke at skade skærmen, men den kan ikke beskytte 100% og du risikerer at skærmen brænder af :-( Og ja, det er sq vammelt
Avatar billede qzar Nybegynder
09. juli 2001 - 19:32 #6
Hmm........Det den gør er noget lign at slukke og tænde hele tiden......Jeg syns sq ikke at der kommer nogen kliklyde. Jeg har ikke mulighed for at bruge den for det er ca hver 10 sek der er skærmbillede i 1,5 sek!

-Jonas
Avatar billede fortesque Nybegynder
09. juli 2001 - 19:38 #7
Ja, det få man jo intet ud af... Men prøv at sæt den til og lad den køre lidt, når du ikke bruger den... Det er muligt at den så kommer sig. Det jeg tror det er, er at den har fået lidt kulde. Det gør at de små kredsløb i den trækker sig sammen, og det kan give nogle små løse forbindelser hvis man er uheldig... Og så skal den bare varmes lidt op, og det klarer den selv ved at køre... Jeg kan ikke forestille mig at det kan være meget andet...

Håber du får den til at lystre :-)
Avatar billede qzar Nybegynder
09. juli 2001 - 19:40 #8
Tak for det.......Nu brænder den vel ikke af hvis jeg lader den køre vel? Lav lige et svar så du kan få dine points....!

-Jonas
Avatar billede fortesque Nybegynder
09. juli 2001 - 19:58 #9
Nej, så længe du holder lidt øje med at den ikke siger nogen kliklyde, så brænder den ikke af! Og selv følgelig hvis den begynder at brænde ;-) Ej, den kan sagtens køre, så længe den ikke klikker eller siger andre lyde som den ikke siger normalt!

Hvis det ikke hjælper på det, så prøv at se om stikket sidder løst.

MVH
Fortesque
Avatar billede qzar Nybegynder
09. juli 2001 - 19:59 #10
Ok tak for de gode lange svar!
Avatar billede fortesque Nybegynder
09. juli 2001 - 20:01 #11
Det var så lidt. Held og lykke.