Avatar billede svjensen Nybegynder
10. juni 2009 - 12:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Array - varierende antal records i dimensionerne

Jeg har et flerdimensionelt array (fx arrTest(3,4,5)).

Første dimension angiver en given konto, anden dimension de projekter der hører til den pågældende konto og tredje dimension data for det pågældende projekt.

Da det er de samme typer af data, der skal loades for hvert projekt giver tredje dimension ingen problemer, og første dimension er givet ud fra antallet af konti.

Mit spørgsmål vedrører derfor anden dimension. Kan antallet af records variere? Hvis der fx er 4 projekter tilhørende konto 1, 3 til konto 2, og 2 til konto 3.
Og hvordan håndterer jeg det i koden?

/Søren
Avatar billede tvh33 Nybegynder
13. juni 2009 - 15:42 #1
Håber jeg har forstået problemet rigtigt...

Måske kan du løse dit problem ved at anvende klassen ArrayList, da man kan tilføje og fjerne objekter med nogle indbyggede metoder. På den måde vil du kunne tilføje positioner til anden dimension givet antallet af projekter der hører til den pågældende konto.
Avatar billede tjacob Juniormester
13. juni 2009 - 18:28 #2
tvh33>> ArrayList er en .NET klasse.
-Dette er den "gamle" (6.0) VB-kategori.
Avatar billede tvh33 Nybegynder
13. juni 2009 - 20:24 #3
ups.. undskyld min fejl:/
Avatar billede svjensen Nybegynder
27. september 2010 - 16:09 #4
Lukker