Avatar billede zesk Nybegynder
09. juni 2009 - 23:11 Der er 3 kommentarer

Forslag til pris vedr. køb af brugt bærbar.

Hej.

Jeg har langt om længe besluttet mig for at købe en bærbar. Min økonomi som studerende er ikke i toppen og jeg vælger derfor at købe brugt.

En bekendt har en bærbar til salg og jeg har valgt at tilbyde 2.3k for en 2 år gammel bærbar med følgende specs:

17"
CPU: Celeron 1.7 Duo
RAM: 2GB DDR2 (800Mhz)
GFX: ATi X160
HDD: 100GB (5600rpm, udskiftelig 2.5")
LYD: Std. onboard, kvalitet derefter.

Jeg går ud fra, at det er et std. Intel bundkort/chipset. Selvfølgelig har den også USB/CD-rom drev etc.. Sælger oplyser, at batteriets levetid er ca. 1,5 timer.

Mit spørgsmål er derfor som følger:

Hvor meget vurderer du, at denne computer er værd?
Avatar billede nissen2630 Novice
09. juni 2009 - 23:13 #1
Ville sige et sted mellem 2500,- og 3000,-
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. juni 2009 - 23:34 #2
Jeg vil sige max 2000. Brugt IT, og især bærbare, holder ikke særligt meget værdi. Vil du være flink ved din bekendte, så er ekstra 300 måske ok.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
10. juni 2009 - 12:23 #3
I betragtning af at en ny med lidt mindre skærm koster 2.900 kroner så er jeg meget enig med Erik.

Se:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK//El_DisplayProductInformation-Start?ProductSKU=SATL30023K