Avatar billede electra Nybegynder
09. juni 2009 - 20:11 Der er 18 kommentarer

Først var der skærm, så gik den i sort

Kære eksperter,

Det her er MEGET mystisk. Samlede en nydelig pentium4 maskine.

MOBO: Asrock wolfdale 1333-d667
GFX: Club3D CGAX-3452 (PCI express 2.0)

... og fik installeret WIN XP på en enkelt SATA disc på 200 GB. i første omgang. Nå, alting var ganz herlich, INDTIL: jeg efter at have installeret firefox, µtorrent, og andre nødvendigheder, genstarter jeg computeren. BEMÆRK: Har endnu ikke installeret nogle drivere overhovedet. Det eneste i bios der var ændret, var boot sekvensen under installationen.

NU ER SKÆRMEN SORT!!! Uha.
Har hevet rundt med grafikkortet, skiftet SATA slot i bundkortet (ja, i desperationen prøvede jeg alle 4.. man ka' jo aldrig vide). Testede end dog med min harddisk fra en anden computer. Det møg-irriterende er at jeg kan HØRE at det spiller derinde- forestiller mig en win login der bare venter på at ville ses. Hvad pokker gør jeg?

Det ekstra dumme, må være at det evt. kunne løses ved et tryk på keyboardet - men har simpelthen ikke fundet en shortcut til mit Logitech s510 tastatur. Er der nu bare én der kan komme op med det, vanker der point. Andre bud vil naturligvis også blive belønnet.
Avatar billede hans-nielsen Nybegynder
09. juni 2009 - 21:07 #1
jeg er ikke hed sikker prøve gen installeret win xp på din pc
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2009 - 21:18 #2
Prøv denne her:
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data

/p Checker disken omhyggeligt for fejl

---------------------------------------------------------------------------------------
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Nu kan du så skrive, og skriver chkdsk /p /r  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen. Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.
Avatar billede electra Nybegynder
09. juni 2009 - 21:56 #3
Haha. Det er prisværdigt, i to. Det ville med garanti være en mulighed at boote op fra win. cd'en, geninstallere osv. HVIS JEG KU' SE NOGET!!! Sorry, nej. Tror ikke jeg har formuleret klart nok, at skærmen er HELT sort, ergo er det sgu´ lidt svært at kommunikere med noget man ikke kan se :D
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2009 - 22:05 #4
Din formulering var god nok, det var bare mig, som gik i sort:)

Her er et andet forslag. Du kan godt sætte bios til Default, uden
skærm. Her er recepten.
haverslev:
Tryk på "Delete" underopstart og vent indtil der ikke er mere aktivitet på HDD`en
Tryk nu på F9 og vent et øjeblik
Tryk herefter på F10 og vent et øjeblik
Tryk på Y og derefter "enter" - pc`en vil nu genstarte og forhåbenlig med billede :)
Avatar billede electra Nybegynder
09. juni 2009 - 22:06 #5
Prøver lige :) Krydser fingre
Avatar billede electra Nybegynder
09. juni 2009 - 22:14 #6
Total á la "Sci-fi hestehvisker", sidder jeg og lytter og følger dit råd. Altså, tror ikke der sker en skid når jeg holder "delete" inde, thi der er desuden normalt 2 muligheder med denne opstart: F2 for bios, og vist nok F11 for boot sekvens. Prøver nu lidt endnu, for det ville da være vildt hvis magien virker ;)
Avatar billede electra Nybegynder
09. juni 2009 - 22:20 #7
Arj, vel ;) Det dur bare ikke.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2009 - 22:30 #8
Duer ikke? hvordan skal det forstås, kan du ikke aktivere Default?

Det er nu ikke noget jeg har fundet på. Som der står øverst, er det
fra brugeren "haverslev" og han er en af de rigtige eksperter herinde.
Avatar billede electra Nybegynder
09. juni 2009 - 22:34 #9
Nej-nej. Misforstå endelig ikke!!! Jeg tror da ikke det bare er noget du fyrer af. Ellers ville jeg ikke bruge 20 min. på at se om det virkede :D .. men det gjorde det ikke. Er du sikker på at det drejede sig om præcis et bundkort som mit (asrock wolfdale 1333-d667)?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2009 - 22:38 #10
Jeg forstod på haverslev, at det var mærke uafhængig.
Jeg prøver at skrive internt til ham, og håber så han ser det
inden alt for længe.
Avatar billede electra Nybegynder
09. juni 2009 - 22:43 #11
Tusind tak, Off-Line
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2009 - 22:46 #12
Ok! Spørgsmålet er allerede sendt til haverslev.
Avatar billede electra Nybegynder
09. juni 2009 - 22:54 #13
Tøsefornærmet på maskinen nu :( Lader det være for nu. Tror efterhånden ikke der er et stykke hardware der ikke har været ude/udskiftet - håbløsheden breder sig
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2009 - 23:01 #14
Og dog kan løsningen komme pludselig. Jeg havde selv et bundkort,
som ikke kunne køre på DDR2 ram, som med sikkerhed var i orden.
Skærmen ville ikke tænde. Satte et andet mærke DDR2 ram i, og
skrærmen tændte med det samme og alt kørte. Hvorfor nu det? Det
aner jeg desværre ikke. Men jeg forstår skam godt, hvis du bliver
lidt stram i masken, når det bliver ved med at drille.
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2009 - 07:58 #15
Som jeg lige kan se/læse det - også i indlæg #6
Så skal spørgeren lige trykke på F2 i opstarten for at komme i bios (tryk blot flere gange indtil/selvom den siger bip lyde)
vent indtil der ikke er mere aktivitet på HDD`en
Tryk nu på F9 og vent et øjeblik
Tryk herefter på F10 og vent et øjeblik
Tryk på Y og derefter "enter" - pc`en vil nu genstarte
Avatar billede electra Nybegynder
10. juni 2009 - 10:40 #16
SÅ DRENGE!!!

I tror det er løgn. I ved, den der 4-pin connector fra PSU'en til bundkortet (ATX 12v)? Læste manualen igennem igen, og et sted står der at en fejl her, "Will cause failure...". Fandeme, så slutter jeg 4-pin connectoren til en anden ledning. Nu starter den op MED SKÆRM!!!

Må vel konkludere at noget i ledningen fra PSU'en var defekt.

Ihvertfald.

@Off-line. Vil du ikke smide et svar, for du skal da belønnes. Ved ikke med dig, Haverslev. Hvis du selv synes du bidrog nok, må du også gerne få lidt :)

Hurra for fridage, hvor alt bare klapper :)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2009 - 12:21 #17
Nu fandt jeg jo ingen løsning, så ingen point til mig tak:)
Fint at haverslev kom på banen, jeg tror stadig på hans recept.
Avatar billede electra Nybegynder
13. juni 2009 - 12:48 #18
Det er helt op til dig, Off-line. Jamen, så smider Haverslev svar hvis han vil ha' point. Vil ikke være uretfærdig, jo.