Avatar billede popz Nybegynder
09. juni 2009 - 15:50 Der er 26 kommentarer

Partition Vista

skal bruge et Partition program, til vista,

desvære virker Norton Partition Magic, 8,05
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 15:55 #1
Der er et indbygget i diskhåntering, som kan oprette partitioner på free space.

Hvad er det nøjagtig du vil gøre ?
Avatar billede popz Nybegynder
09. juni 2009 - 15:56 #2
Hmm, Ja vil lave et Extra Patition Til Xp,
For Spiller Cs, Og Vista er Bæ til Cs, det ikke det samme, efter min mening,
09. juni 2009 - 15:57 #3
... og det ka' Vista's DISKHÅNDTERING gøre for dig...
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 16:04 #4
http://www.partition-tool.com/

Ellers et nemt og grat partoneringsprogram her

Ikke til Vista 64 bit
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 16:20 #5
Hvis det du efterlyser, er et program til at skabe ledig plads til dine nye partitioner, så se her http://www.helgec.dk/bootit.html
Avatar billede popz Nybegynder
09. juni 2009 - 16:28 #6
DISKHÅNDTERING og hvor ligger det
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 16:32 #7
"DISKHÅNDTERING og hvor ligger det " Det har de sidste mange år ligget under computeradministration
Avatar billede popz Nybegynder
09. juni 2009 - 16:37 #8
kan ikke se nogen steder der inden at jeg kan dele den op;,S
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 16:42 #9
"kan ikke se nogen steder der inden at jeg kan dele den op;,S " DEt tænkte jeg nok det var derfor jeg foreslog http://www.helgec.dk/bootit.html
Avatar billede popz Nybegynder
09. juni 2009 - 16:44 #10
Jeg synes den hjemmeside er så forvirende, at
jeg ikke kan se hvor jeg henter Makedisk eller hva det hedder,

husk understøtter det vista 64bit
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 16:51 #11
"Jeg synes den hjemmeside er så forvirende, at
jeg ikke kan se hvor jeg henter Makedisk eller hva det hedder,"
Du har fuldkommen ret, jeg har den kedelige vane at målrette mine guider til personer som forventes gider læse hvad der står
Avatar billede popz Nybegynder
09. juni 2009 - 17:00 #12
der ingen der sagt, du skulle skrive jo?,
det dig eget valg,,

og du behøver ikke skrive igen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2009 - 17:43 #13
Det bedste gratis partitoneringsprogram jeg kender, er Easeus Partition Master. Desværre virker den gratis "home" version kun til 32bit OS.

Så det kan ske du bliver nødt til at slippe de kr. 150,- deres pro-udgave står i: http://www.partition-tool.com/professional.htm
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2009 - 17:47 #14
..OG for en god ordens skyld - det er det samme produkt som samsonjens linker til - bare i betalingsudgaven.
09. juni 2009 - 17:55 #15
Hvorfor snakker I om diverse 3. parts programmer når Vista's DISKHÅNDTERING allerede her den funktion indbygget ?

Find DISKHÅNDTERING "Det har de sidste mange år ligget under computeradministration" - HøjreMusseTast på den ønskede disk - [Forminsk diskenhed] - og følg guiden...

PS: Du skal muligvis køre en DISKOPRYDNING + DISKFRAGMENTERING først på valgte disk ...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2009 - 19:24 #16
Primært fordi Disk manager ikke er verdens bedste værktøj til formålet. Bl.a. kræver det pinlig styr på eksisterende data, for at kunne formindske partitionen uden brok.

Og iøvrigt ikke har samme mulighed som 3. parts værktøjer for at flytte om på, hvor den databærende del af partitionen skal være.

Når jeg står i situationen kan jeg sikkert komme på flere grunde :-)

Som udgangspunkt er det også mit førstevalg - men ikke til ændring af størrelsen på eksisterende partitioner.
09. juni 2009 - 22:34 #17
Hvad siger <popz> ? Som jeg ka' se/læse af dit oprindelige spm. så kan du nøjes med nævnte Vista trix #15 - er klaret i 30-60 sekunder...
Avatar billede popz Nybegynder
13. juni 2009 - 17:10 #18
Okay, i forstår ikke min point, Norton_Partition_Magic_8.5, kan kun gører det i Windows xp, og vista 32bit!, Uden at formaterer, gider ikke formater der jeg har en massbackup som jeg ikke har plads til andre steder,,

og det er som sagt det eneste program jeg kender der kan gører det uden formatering, men understøtter ikke Vista 64bit som jeg har!
13. juni 2009 - 20:32 #19
... og derfor foreslår jeg #15 !
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. juni 2009 - 11:52 #20
Jeg læser såmænd også flere brugbare svar. Hvor er det du går i stå henne?
Avatar billede popz Nybegynder
05. juli 2009 - 16:09 #21
jeg går i stå der hvor de vil ha mig til formatere den for det er den eneste måede jeg ser de viser mig vej hend. men Pation magic Kan gører det uden formatering bare ikke i 64bits,
05. juli 2009 - 17:14 #22
... og derfor foreslår jeg #15 !
Avatar billede popz Nybegynder
05. juli 2009 - 22:05 #23
Undskyld men nu jeg været der inde 2-3 gange og kan ikke se noget der minder om det, Der jeg kun har en hardisk i ,
05. juli 2009 - 22:27 #24
... hvad siger andre i denne tråd til #15 - ka' I heller ikke 'finde' det ???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. juli 2009 - 19:20 #25
Jeg har været inde og tjekke på min 32bit! Vista, og jeg ser ingen problemer.

Dog med den begrænsning, at en af mine diske med 3 partitioner, kan jeg ikke modificere den sidste partitioin. Det der adskeller den fra de øvrige er, at den kører FAT32, og er oprettet som et logisk drev (og altså ikke som primær partition, som normalt). Om det er partitionstypen eller filsystemet der får den til ikke at ville ændre diskstørrelsen, ved jeg dermed ikke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. august 2009 - 17:27 #26
Alt godt kommer til den der venter... - de næste mange timer kan Paragon Partitionmanager Pro hentes gratis her: http://www.giveawayoftheday.com/paragon-partition-manager-9-5-professional-english-version/ - også 64bit versionen...