Avatar billede some_one Nybegynder
08. juni 2009 - 23:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!!! min pc er næsten helt død

hej da jeg idag prøvede at starte min stationer hp pavilion m9270
der køre windows vista henviste den mig bare til en sort skærm og en error:
____________________________________________________________________
Placeringen er ikke tilgængelig
-------------------------------------
C:\Windows\system32\config\systemprofile\Deskop er ikke tilgængelig

adgang nægtet
____________________________________________________________________
før dette skete opdagede jeg at jeg have virus en på min computer og da mit norton antivirus lige var udløbet installerede jeg en prøveversion af et antivirus program der fik anden pladsen i en test fra et kendt pc blad men den bad mig om at slette norton anti virus fra min computer og åbnede automatisk nortan anti virus uninstaller og det gik jeg selvfølelig igennem den uninstallerede det og da den var færdi bad den mig om at genstarte computeren og det gjorde jeg så men da den åbnede igen kom jeg til dette skærmbillede som beskrævet tidliger. jeg har prøvet at lukke ned og starte op genstarte en million gange men det eneste der virker at at køre det i fejlsikret tilstand og når jeg så finder filen fra det andet antivirus program siger den at fordi den har været igang med at installere det før bliver computeren nødt til at genstarte for at den vil gøre det men jeg kan jo ikke genstarte ordentligt :(
nåh men videre med problemet når jeg trykker ok eller på krydset oppe i hjørnet af den der error forsvinder den og den viser mig 2 filer min parpirkurv og network magik folders (noget der fulgte med min router) udover det er min bjælke (tingen nederst på skrivebordet med start knappen osv.) den ser ud ligesom de gjorde i windows XP og det gør mine vinduer også hvis jeg fx. højreklikker og trykker egenskaber laver den et XP tema vindue og giver mig en ny error:
________________________________________________________________
Microsoft Windows
-----------------------------------------
Windows værtproces [Rundll32] er holdt op med at fungere

et problem var skyld i, at programmet holdt op med at fungere korrekt Windows lukker programmet og giver dig besked, hvis der findes en løsning
_________________________________________________________________
derfra kan jeg kun trykke på luk programmet elelr krydset oppe i højre hjørner og når ejg trykker på det forsvinder den der error bare, jeg kan stadig fint bruge det vindue jeg åbnede fx hvis jeg trykker på skærmindstillinger åbner den et vindue som den skal gøre ud over det stadig ligner XP viser min skærm og jeg kan enda stadigvæk ændre opløsningen osv. og hvis jeg trykker på tema kan jeg faktisk ændre tingene tilbage så det ligenr windows vista og baggrunden ændres til default men stadigvæk ingen ikoner på skrivebordet og hvis jeg genstarter er det tilbage til XP. en anden ting hvis jeg trykker på start nede i venstre hjørne kommer der en pop-up ting op som der skal udover der ikke er nogen ikoner ude til venstre bare et hvidt felt hvor de burde være. og hvis jeg prøver at søge efter nogle af mine ting fx. paint. siger den bare at søgning kunne ikke startes. lige meget hvad jeg søger på. men ejg kan åbne denne computer og så kommer en pop-up der siger:
__________________________________________________________
Windows værtproces (rundll32) er holdt op med at fungere

windows søger på en løsning på problemet.
__________________________________________________________
efter det siger den bare at windoes værtproces (rundll32) er holdt op med at fungere
-
et problem var skuld i, at... ligesom den anden error

jeg har mulighederne at lukke programmet eller krydset ligesom sidste gang og begge for den til at forsvinde. jeg kan gå ind på harddisken ligesom man normalt kan men ligemeget hvilket program ejg åbner IE siger svarer ikke itunes siger: programmet itunes kunne ikke åbnes. der opstod en ukendt fejl {-50}.
warcraft 3 siger pludselig at den ikke kan finde cd'en men andre ting som tekst filer og windows media player, windows mail, youtube downloader åbner fint. men hverken safari, firefox, eller internet explorer virker. men da det der antivirus ligger på mit skrive bord og den bare kommer med den første error når jeg loader skrivebord kan jeg ikke bruge det til noget... fandt lige en måde at åbne srivebordet på og prøvede igen med at installere antivirus nu ber den mig om at uninstallere AVG 8.0...
intet sker og min IE er ikke lukket endnu så jeg prøvede at starte jobliste men den  siger: "joblister er deaktiveret af din adminstrator" og jeg er adminstratoren men nu skete der noget den siger jeg skal genstarte min pc for at fuldføre instalationen og jeg prøver. starter stadig som XP med alle de der errors igen men nu kan jeg heller ikke ændre udeseendet til vista mere :( jeg prøvede at finde skriveborder og programmet igen men det virkede ikke den vil stadig have mig til at genstarte og nu er den bare mere fucked op. og jeg skal til terminsprøve på onsdag, torsdag og fredag ;( ville være dejligt med en ordentlig pc at forberede sig på i stedet for den lille mini note jeg bruger til at skrive denne bøn om hjælp med.

håber virkelig nogen kan hjælpe mig eller i den mindste hvis i kender et firma i Ebjerg der kan formatere min pc?...
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 05:54 #1
Jeg kan godt hjælpe dig, kontakt mig på mail@helgec.dk
Avatar billede dragox05 Nybegynder
09. juni 2009 - 14:37 #2
http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Så du sikker på at norton ikke driller mere.

--

Når det så er gjort, så scan din pc igennem for malware og spyware.
www.malwarebytes.org og www.superantispyware.com

---

Du snakkede om at have et nadet stykke antivirus på maskinen.
navn på dette?
Blev lidt forvirret over om det var avg ?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 15:03 #3
Bare en tanke. Har du forsøgt at logge på med en anden bruger på maskinen? Hvis der findes andre lokale brugere...

Du kan selvfølgelig godt springe ud i scanninger for virus og malware, men for at komme videre fra den sorte skærm kunne en system restore måske hjælpe noget af vejen. Men det kræver jo at du kan komme i kontakt med den grafiske brugergrænseflade i windows - evt. som fra en anden brugerkonto.
Avatar billede osdata Nybegynder
09. juni 2009 - 18:01 #4
Det hurtigste og bedste er formentlig at rede dine data og installere computeren om.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 20:39 #5
Enig i at en reinstallation i mange tilfælde kan være det nemmeste, men en system restore fra et restore point et stykke tid tilbage kan faktisk redde rigtig meget.
Hvis der er tale om en virus, der har ødelagt noget, der ikke direkte vedrører operativsystemet, vil det formentlig ikke hjælpe, men vil måske give mulighed for at tilgå desktoppen og dermed redde data. Hvis der er tale om noget operativsystem relateret, der er beskadiget, vil en system restore være guld værd, da du dermed får genskabt operativsystemet til netop et stadie før virus, eller andet har ødelagt noget og hvis du er heldig kan du være 100% tilbage til før uheldet var ude.

Det var i hvert fald en vej jeg selv ville gå før en reinstallation eller lange scanninger med antivirus- og malware scannere. Dette kan logisk nok udføres efterfølgende for at være på den sikre side.

Jeg har for nylig selv benyttet en restore da jeg fik roddet for meget rundt i noget IIS installation/konfiguration og her kom jeg efter en restore tilbage til det stadie før jeg begyndte at rodde rundt og kunne dermed gøre det hele om og få tingene til at virke ordentligt.
Avatar billede some_one Nybegynder
10. juni 2009 - 13:22 #6
undskyld jeg ikke har svaret før nu men jeg skulle have en terminsprøve tdliger idag og brugte igår til at forderede mig på så undskyld for det.

fansr ideen til det antivirus her: http://www.timestreets.com/article/computers-and-technology/top-5-antivirus-software-ever-made-in-the-world.html

og downloadede det her http://www.pandasecurity.com/homeusers/downloads/evaluation/

det hedder panda security
og jeg valgte den pakke der hedder: Panda antivirus pro 2009

og det er jo ikke at norton antivirus ikke er væk for det er det!
men at det antiviirus kræver at jeg genstarter systemet for det virker og at jeg ikke kan genstarte systemet.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2009 - 14:03 #7
Kan du se din desktop hvis du logger ind i fejlsikret tilstand?
Avatar billede some_one Nybegynder
14. juni 2009 - 18:39 #8
okay nu har jeg så fået den til at virke og tusind tak for hjælpen :)