Avatar billede hathor Nybegynder
09. juli 2001 - 17:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning

Kan man tage al indmaden i sin computer med til amerika, købe et kabinet der, og bruge en amerikansk strømforsyning?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 17:24 #1
Ja men der er normalt en omskifter bag på strøm forsyningen, der skifter om til 110 volt, som jo er den spænding de bruger i USA.

Så du kan spare dig at købe nyt, og bare skifte omskifteren bag på strømforsyningen.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juli 2001 - 17:27 #2
husk lige at du så også skal have en netledning der passer til amerikanske stikkontakter :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 17:28 #3
Nu ved man jo ikke hvad et kabinet koster der ovre, det kunne jo spare noget på pladsen, men som james.... skriver så er der jo en omskifter bagpå, den er som regel rød og der står 220V på. Se hellere efter for en sikkerheds skyld!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 17:29 #4
Eller bare køb en adapter DK->US stik. ved din lokale el mand.
Avatar billede justerdk Nybegynder
09. juli 2001 - 17:34 #5
der sidder en omskifter bag på din strømforsyning ik` ?  så skru strømforsyningen ud af kabinettet og tag den med....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 17:36 #6
justerdk>> hvorfor ikke tage det hele med?
Avatar billede justerdk Nybegynder
09. juli 2001 - 17:37 #7
fordi kabinettet fylder en bondegård .... hvis man da ikke kan skille det helt ad !!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 17:38 #8
Hvor stort er kabinettet, er det en minitower, desktop eller en maxitower og hvad sidder der ellers i?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 17:39 #9
Men det koster ikke alverden at få med i flyet, og endnu mindre at sende med skib (tager 2-3 uger) Så skal man hverken bruge tid eller penge på at finde et nyt kabinet, en strømforsyning er alligevel den tungeste del, så kunne man jo også spare på vægten!! ;-)