Avatar billede pellelil Nybegynder
08. juni 2009 - 08:40 Der er 1 løsning

Interbase 2009 fejler i forhold til Interbase 7.5

Jeg har en lang baggrund i Firebird, men arbejder nu i en virksomhed der anvender Interbase 7.5, men i forbindelse med Vista installationer sidder jeg nu og kigger på Interbase 2009. Vores software er indrettet således at det automatisk opdatere kundernes databaser i forbindelse med nye program opdateringer, ved at fyre en række (ALTER TABLE ...) statements afsted. Før/efter hver af disse statements vil connectionen til databasen automatisk blive åbnet/lukket (virker fint i interbase 7.5 uden nogen som helst problemer).

MEN når jeg har installeret en Interbase 2009 Desktop (efter først at have afinstalleret min tidligere Interbase 7.5) og prøver at opdatere vores database (skal igennem en række database opdateringer) så fejler den på et eller andet tidspunkt (aldig det samme sted) med enten en "Invalid database handle (no active connections)" eller "connection lost to database" fejl !?

Som sagt virker det 100% i Interbase 7.5, men fejler i Interbase 2009 !?
Avatar billede pellelil Nybegynder
11. juni 2009 - 11:01 #1
Det viser sig at være en Fejl i Interbase 2009 - Embarcadero har selv kunnet fremprovokere fejlen (så må tiden vise hvornår en fix kan være klar - "nøjes" med Interbase 2007 ind til videre).