Avatar billede Karlstad Nybegynder
07. juni 2009 - 23:27 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Byg selv PC - Budget 12.000 kr.

Hej allesammen...

Jeg står og skal til at investere i en ny PC som det fremgår af topic. Jeg er efterhånden blevet træt af altid at have en middelmådig computer. Specielt i spil, kan jeg gå helt amok over lag spikes mv., som mine tidligere computere har haft i forskellige spil. Dette er alt fra WC3, WoW, CS og mange andre...

Derfor har jeg nu sparet op et godt stykke tid, og har i øjeblikket 12.000 kr. der skal brændes af på en god og solid computer, som kan håndtere de mest krævende spil på markedet.

Jeg håber, at kunne få hjælp til hvilke dele som jeg skal bruge og sådan, da jeg ikke selv er den store ekspert på dette område.

Computeren skal være inkl. både skærm, mus og hvad der ellers skal bruges :)

Håber nogen vil hjælpe derude!

Mvh. Karlstad
Avatar billede justrace Novice
08. juni 2009 - 08:41 #1
ASUS P5Q-E bundkort, Q9550 processor, ASUS Silent Knight Cooler II, ASUS HD4890/1GB Grafikkort, 8 GB Corsair Dominator HDX RAM, Vista 64.

Og når det er hjemme, kan du frit mengelere rundt med resten af pengene til kabinet (ANTAC TwelveHundred), harddisk, brænder, skærm, tastatur Logitech G15) og mus så det passer med pengene.

Core i7 og bundkort er stadig ret dyre i forhold til den "gamle" QuadCore.

Når nu du er færdig med at spare op, så bliv ved med at lægge pengene til side, for der kommer jo en el-regning senere på året. :)
Avatar billede justrace Novice
08. juni 2009 - 09:13 #3
Med de forslag, så bliver det godt nok en skrabet skærm.

Det skal jo være et komplet system.
Avatar billede haverslev Novice
08. juni 2009 - 10:29 #4
Tja, nu ved jeg ikke hvad for skærme, tastatur osv. du vælger
men med f.eks 24" skærm osv så er der da lidt penge tilbage af de 12K i forslag 1
I forslag 2 er det korrekt at den kommer over de 12K, men så er der jo f.eks også 12Gb ram
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. juni 2009 - 13:00 #5
Prøv at skriv lidt om hvad du venter af skærm? Er det 24 eller 26"? Det sætter lidt omkostningerne for resten af udstyret. Og husk: En god skærm holder i flere computeres levetid.

Jeg ville nok selv vælge Intel i7 920, gigabyte X58 (mener de var billigst sidst jeg så efter), 3 x 1 gb DDR3 1333 mhz ram, 2 x 500 gb samsung-diske (SATA II) til RAID 1 (sikkerhed), et godt kabinet med køling og plads (HAF 932) og Asus EAH4890 grafikkort. Køber du i920 i "in-a-box"-versionen får du en ok køler med og kan holde prisen yderligere ned.

Mht. styresystem ville jeg smide Windows 7 RC på (hent den nu mens du kan) og så bruge det indtil den endelige version kommer på gaden - der er ingen grund til at bruge penge på en ny Vista pt.
Avatar billede Karlstad Nybegynder
09. juni 2009 - 23:23 #6
Super fedt med respons, tak :) Mht. skræm, så er 24" HELT fint med mig. Jeg er vant til mindre, så det gør ikke det store... Det betyder ikke det store, at budgettet overskrider 12k med 1-2k. Så længe det udstyr jeg for, så også er det hele værd... Jeg er simpelthen for træt af middelmådige computere...

Køling er også forholdsvis vigtigt for mig, da jeg efterhånden har  haft adskillige problemer med dette i mine tidligere setups.

Att: justrace. Kan det betale sig, at give lidt ekstra for, så at få core i7 og tilhørende bundkort? Her tænker jeg på om dette muligvis vil gøre at mit setup vil kunne holde sig lidt længere frem i tiden end den "gamle" Quadcore?

Att: lars_pcworld.dk. Du skriver 3x1 GB ram. Jeg ved ikke om det bare er mig, men er dette nok RAM, hvis jeg gerne vil kunne trække de "store" spil osv.? Jeg bed bare mærke i forskellen på dit svar, og justrace's. Han skriver 12GB, og du 3. Noget du kan argumentere for muligvis så jeg ved hvad jeg bør vælge?

Og haverslev, tak for headsups, på de setups du linker til. Jeg har godt kigget på dem begge, og hælder umiddelbart mest til den 2., da jeg gerne vil give lidt ekstra for at få lidt mere.. :)

Indtil videre, mange tak for svarene til alle. Keep 'em coming hehe ;)

Jeg giver points, så snart jeg har truffet mit endelige valg om et par dage forhåbentlig!
Avatar billede justrace Novice
09. juni 2009 - 23:49 #7
Jeg ved ikke om jeg syntes 3K i forskel på en "gammeldags QuadCore og et i7 setup giver valuta og tidsmæssig holdbarhed for pengene, men tror det ikke. Gevinsten ved DDR3 RAM er jo blevet en tvivlsom affære, så heller ikke der syntes jeg man får value for money. Og tilsammen kan det jo give en forskel på næsten 4K til Grafikkort og skærm.

lars_pcworld's forslag til kabinet, CoolerMaster HAF 932 er også et godt valg, og må bero på temperament og smag, og da jeg valgte mit Antec TwelveHundred var HAF'en med lige til stregen, men faldt på lidt bedre luftgennemstrømningsmuligheder i Antecs.

lars er også inde på HD4890, og jeg har selv et, og det sparker rigtig godt derudaf. Om det skal være nVIDIA eler ATI må dine spil afgøre, men du skal højt op af nVIDIA's liste, for at få et der matcher. Og de er betydeligt dyrere end ATI-løsningen.

Det var nu godt nok "kun" 8 GB RAM jeg skrev, men jeg tror at det er en af problematikkerne omkring DDR3 ram der gør at lars mener 3 GB er nok. Man får nemlig ikke ret meget ud af 6 GB DDR3 i forhold til 3 GB DDR3 ram.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
10. juni 2009 - 08:02 #8
Som justrace er inde på så er mine bude på 3 gb ram en økonomisk overvejelse.

Vælger du en Core i7 så er 3 gb fint (3x1), vælger du en Core 2 Duo er 4 gb ok (2x2). Skal du have mere skal du køre 64 bit. Det er ikke et problem, og jeg gør det selv med Core i7 / 64 bit / 6 gb ram.

Det er dog mest i høje opløsninger på 1920+ at ekstra ram sparker ind. Se min test her: http://www.pcworld.dk/art/10605

Mht. til core i7 vs. core 2 duo ville jeg vælge cvore i7 til fremtiden. Men i det er der også den joker at core i5 er lige på trapperne...og med en anden sokkel. Så det er pt. lidt oppe i luften om det er core i5 eller core i7 som kommer til at sætte standarden. I næste uge skal jeg se core i5, så den er vist tæt på.
Avatar billede Karlstad Nybegynder
11. juni 2009 - 14:36 #9
Rigtig gode argumenter begge to. En fornøjelse med kvalificeret hjælp :)

Hvilke steder kan i desuden anbefale at købe sit gear? Normalt benytter jeg blot edbpriser, men kunne være i har nogle specielt gode steder.

Jeg tror jeg vælger at køre Core i7. Jeg har forhørt mig hos et par bekendte, og de har alle haft gode erfaringer med denne. Så er dét fastlagt.

Mht. RAM kunne jeg godt tænke mig, at komme over de 3GB. Dette basere jeg på, at have læst testen på pcworld.dk. Jeg er efterhånden kommet godt igang med photoshop, så det virker tiltrækkende på mig, at mere hukommelse forbedre oplevelsen her.

Indtil videre hedder det altså core i7, 4-8 GB RAM, min. 20-24" skærm, og så må det vidst blive Vista 64 bit. Eller Windows 7 RC?

Derudover har jeg bestemt mig for Antec TwelveHundred. Her har jeg hørt godt om begge, men det lidt federe look til Antec gjorde udslaget, hehe ;)

Jeg er meget i tvivl om grafikkortet, da jeg tidligere har haft foretaget de forkerte valg her. Jeg vil gerne have et der kan give god performance i lidt krævende spil, og uden at blive overheated. Det er det helt store problem i mit nuværende setup, og det er simpelthen noget af det mest irriterende :|

Jeg har løftet loftet på mit budget til 14K, og det er stadigvæk okay at ramme lidt over eller under for den sags skyld.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. juni 2009 - 14:46 #10
Selv tak :-)

Jeg kan ikke helt vurdere hvad det løber op i alt i alt så det er svært at sige noget fornuftigt om grafikkort. De koster trods alt fra 1.000-4.000 kroner.

Jeg har selv et GTX285 som kører fint i 2.580 x 1.600 pixels i de fleste spil (Far Cry 2, Warhammer Online etc), men mindre kan også gøre det. Specielt fordi det er svært at slå ATI på prisen pt.

I morgen har vi en test på pcworld.dk af GeForce GTX 275 og Radeon HD 4890 - de er begge gode mellemklassekort til fornuftige priser. Det kunne måske være interessant for dig at læse.
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2009 - 16:07 #11
...og selv tak her fra også.

shg.dk plejer man ikke at gå forkert hos, så det vil være mit bud.

Lars har sikkert nogle annoncører han skal tænke på, så han sniger sig sikkert derfor uden om spørgsmålet. :)

Mht. RAM, tror jeg at med DDR3 kommer til at hedde 3, 6 eller 12 GB, og altså lidt anderledes end DDR2 som jo hed 2, 4, 8 eller 16 GB,men den langhårede del af det, vil jeg overlade til LARS.

Du kan ikke få en DK 64 bit Windows 7, men der er jo kun et halt år til du alligevel skal ud at købe, så hvorfor ikke bare bruge en UK indtil? Men spørger du mig, ville jeg ikke være ked af en Vista, da den kører perfekt.

Husk lige ved valg af i7 skal du over 2,8 Ghz for at redigere video i HD, da det meste seriøse software kræver det for at ville lege med.

TwelveHundred er et godt valg, og med 6 regulérbare blæsere, kan der virkelig laves gennemstrømning.

Strømforsyning kunne være en af shg's på 800W der fås for under 700,- og kører ret godt.

Jeg har et HD4890/1GB fra ASUS, og da det skal sidde i det kabinet, bliver det ikke ret varmt, og det leder selv varmen bag ud af kabinettet, og er dermed med til at holde temperaturen nede. nVIDIA GTX275 er sikkert også ok, men hvorfor ikke smide et 295 i hvis man er til GF? Jeg ved nu ikke hvorfor Lars kalder 4890 for et mellemklassekort, men det er nok fordi han er til nVIDIA, og jeg er til ATI. :)

Skærmen kunne jo være en ASUS 24" af en slags, men kig efter en med så lille responstid som muligt, gerne 2ms.

Til Ps kunne du jo vælge en ekstra skærm, hvis budgettet kan klare det, når alt det andet er på plads.

Tastaturet kan være Logitech G15, eller deres helt nye G19, og musen må være et temperament spørgsmål, men har selv et par MX Revolution, og er ret glade for dem.

Højttalere? Tjah, hvis ikke du har mulighed for at stille dem optimalt, er det spild at investere i et sæt 7.1, men bare et godt sæt med en god SUB.
Avatar billede Karlstad Nybegynder
11. juni 2009 - 19:18 #12
Videoredigering i HD er ikke nødvendigt :)

Processoren bliver Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed) til omkring 1.900.
Gigabyte GA-EX58-UD3R bundkort til ca. de 1.350.

6GB RAM det bliver nogle Corsair 3x2. Jeg er lidt i tvivl om præcis hvilke det skal være. Hjælp ku bruges her ;)

Strømforsyning og harddisk har jeg ikke besluttet mig for endnu. Skal dog minimum være 500 GB samlet harddisk plads.

Ang. grafikkort, så har jeg ladet mig fortælle at SLI ikke er en mulighed med det bundkort jeg har valgt. Er dette et stort minus, eller  gør det ikke det store?
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2009 - 21:02 #13
Ok, så er der jo frit valg på CPU, men hvorfor ikke vælge et bundkort der sparker lidt mere, når du skal have bygget sådan en maskine?

Det er synd at spare på det som hele maskinen skal bygges op på.

RAM kunne være Corsair, da de er bygget ret godt, med ret god køling.

Strømforsyningen skal op på de 750W, gerne mere, og den DeZen som shg.dk sælger til 649,- på 850W er et ret godt valg, http://shg.dk/p/820250

Der kan jo snildt blive råd til 3 harddiske så du kan have en til C-drev, og de 2 andre i RAID1 til data, sådan at hvis den ene ryger, er der ikke sket større skade end at harddisken er røget, men ingen data er gået tabt.

SLI (nVIDIA) eller CrossFireX (ATI) er kun nødvendig hvis du skal have 2 grafikkort serieforbundet, men med et godt valg af et enkelt kort, er det ligegyldigt. Men igen, hvorfor ikke bare vælge et bundkort der kan de ting du vil have, og som kan genbruges et par processorer og evt. med RAID-controller, og som understøtter SLI og CrossFireX?
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2009 - 21:08 #14
Bundkortet kunne jo være et ASUS Rampage II/Gene der koster 1.556,-

RAM: http://shg.dk/p/2118650
Avatar billede Karlstad Nybegynder
11. juni 2009 - 23:24 #15
Præcis de samme RAM jeg har kigget på, det bliver dem :)
Samme med strømforsyningen, så må vi bare håbe på jeg ikke får en kæmpe el-regning, hehe :)

Mht. bundkortet, så er SLI/CrossfireX ikke en absolut nødvendighed for mig. Jeg tænkte blot på fremtids perspektivet i det, om mulighed for SLI, kunne give kortet lidt længere tid i min maskine uden behov for opgradering.

Men kan jeg med et godt valg af grafikkort klare den helt lige så fint, så er det helt fint med mig.

Jeg har læstt et par anmeldelser af det bundkort du skriver, justrace, og det lyder yderst godt. Stort set kun roser hele vejen rundt, og det er jo imponerende :)

Jeg bed mærke i, at det er et mATX kort. SOm jeg har forstået det har det noget med størrelsen på kortet at gøre. Dette lyder for mig som et plus, da jeg så evt. ville kunne smide lidt ekstra køling ind, hvis jeg skal lege lidt med OC :)

Indtil videre hedder setup altså:

Antec TwelveHundred
Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed) <- Bør jeg tage noget kraftigere her?
ASUS Rampage II GENE Republic of Gamers
Corsair - Twin3X 3x2048MB DDR3
DeZen SCP850LN-TPBL2
Grafikkortet har jeg ikke bestemt mig for endnu. Jeg hælder mest til ét ordenlgit high-end kort, der sparker røv.
Harddiske og skærm er heller ikke valgt endnu. Sidder og læser reviews igennem her til aften, og så håber jeg at kunne træffe et valg. Forslag kunne bruges :)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. juni 2009 - 23:28 #16
Samsung, Asus og HP har nogle ok skærme.

En ting jeg ville lægge mærke til: Standen. Jeg har set en del 24" og 26" som gav mig søsyge fordi deres bund stod og vippede. Det er jo ikke til at holde ud.
Avatar billede justrace Novice
12. juni 2009 - 00:00 #17
Jeg har en ASUS MK241H skærm, og den står ret fast, men der er vist kommet et par nye i det år jeg har haft den, men en rigtig god skærm. Ret dyr da jeg købte den, men er blevet til at betale nu. :)

Samsung syntes jeg ikke er vildt gode til pc-brug, men kan jo være jeg har været uheldig med den ene jeg har snuset til.

Hele setuppet ser ret godt ud, men syntes du skal springe fra den box-løsning, og købe en vild køler, også nu hvor der bliver frit udsyn til den. :) ASUS Silent Knight Cooler II ser fed ud inde i kabinettet. :) Og køler faktist ret godt, og prisen er jo næsten ikke værd at nævne.

Altså ét HD4890/1GB GDDR5 RAM til 2.000,- eller et nVIDIA GeForce 295 der stadig bruger GDDR3 RAM til næsten den dobbelte pris, er et svært valg. Jeg ved jo hvad HD4890-kortet kan, og det er ret meget. Det kan dog ikke klare PhysX som nogle spil benytter, såsom Mirrors Edge, men kan slås fra i spillene.

Nu har jeg en 500GB HDD til C-drev, 2 x 1TB til data, og 2 x 500 GB i RAID0 for perfomance til Adobe Premiere Pro CS4 HD-videoredigering, og Ps CS4 scratch-disk.

Det virker voldsomt, men mit lille husmor-kamera skyder også filer på omkring 55mb, så det løber op.

Men en 2-500 GB til C, og et par 500 til D-drev (I RAID0) vil nok kunne stille de flestes behov.
Avatar billede justrace Novice
12. juni 2009 - 00:04 #18
>>Men en 2-500 GB til C, og et par 500 til D-drev (I RAID0) vil nok kunne stille de flestes behov

Mente RAID1 for større sikkerhed. :)
Avatar billede Karlstad Nybegynder
12. juni 2009 - 01:07 #19
Indtil videre har jeg haft kig på disse skærme: BenQ 24" - G2400WD - Sort http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=180836
Samsung - 24" - SyncMaster T240HD - http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=163624

Dell™ Ultrasharp™ 2209WA 22-Inch Widescreen Flat Panel Monitor - Black - http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=198652&dgc=AF&cid=6503&lid=167783&acd=cc20ddc8bfb1744f09e4e64a83ca0aa3

Samsung 22" T220 - http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/TFT-Skaerme/1401229_(Wupti2).html?utm_source=Flatpanels_Anbefalinger&utm_medium=Partnersite

Sidder lidt fast omkring skærmvalget lige nu :( Jeg er desuden ikke helt klar over, hvor stor en forskel jeg vil opleve på de forskellige responstider på skærmene, får lidt blandede svar rundt omkring på nettet nemlig, derudover kan jeg heller ikke helt finde ud af hvor høj en opløsning jeg ønsker.

Ang. box-løsningen, så kan jeg kun se den type, når jeg kigger på shg og edbpriser. Jeg ved ikke helt hvorfor...
Men ja du har ret, jeg skal have sat en super køler i, istedet for den box version. Skal bare lige have fundet en der ikke er box...

Jeg har derudover sat mig fast på nVIDIA GeForce 295, da det lyder som et lækkert kort i forskellige anmeldelser. Jeg har dog ingen anelse om hvilken producent, jeg skal vælge? Nogen forslag derude?
Avatar billede justrace Novice
12. juni 2009 - 08:47 #20
Skærmene kender jeg ikke, men vælg en med HDMI og som MINIMUM kan klare 1920 X 1200, så skulle du kunne klare det meste. Men HDMI er næsten et must i dag, og opløsningen bør også være højere.

Responstiden er der ikke alle der umiddelbart hæfter sig ved, men 5ms er et maks, da du sikkert vil kunne blive irriteret over den flimmer det kan give i hurtigt skiftende grafik som i spil, så jeg vil anbefale 2ms, men....

Så køb den boks-løsning, og gem køleren som reserve/test, hvis den anden af uransalige grunde skulle drille. Prisforskellen er alligevel ikke til at få øje på.

ASUS vil være et godt valg til grafikkort, men det er nok bare mig der er lidt gammeldags lun på ASUS.

Med 295-kortet må du ikke vælge en mindre strømforsyning, for det er et sultent kot, og kan i spil klare at tygge sig gennem en lind strøm på over 400W. :)
(Husk at lukke for varmen når du spiller)
Avatar billede Karlstad Nybegynder
12. juni 2009 - 18:55 #21
BenQ 24" - G2400WD er en af de skærme jeg er mest lun på, anmeldelse af den kan ses her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1207550937 og jeg synes den lyder ganske lovende, da jeg spiller en del.

Den skulle være ganske hurtigt til spil, da man kan aktivere noget der hedder Perfect Motion på skærmen, som skulle forbedre den til spil. Noget som også roses i anmeldelsen.
Maks. opløsningen ligger på 1920 x 1200
Signal Input    HDMI, DVI-D, VGA <- jeg går ud fra det vil sige den har HDMI?
Prisen ligger på 1.850, så jeg synes den er ganske interessant.

Ang. grafikkortets strømforbrug, bør jeg måske tage en strømforsyning med lidt mere Watt? Eller bør den jeg har valgt række?

Jeg finder ud af hvilke harddiske samt køler jeg skal have her til aften, og så giver jeg points! Super hjælp indtil videre, er yderst taknemmelig :)
Avatar billede justrace Novice
12. juni 2009 - 19:09 #22
Den ser ganske fin ud, og den har HDMI, så alt er fint. Og til under 2kilo er det forbløffende hvad man får.

850W skulle række, så der er kun HDD og evt. DVD eller BD-drev tilbage, sammen med køleren.

Hvad har du fundet på af tastatur og mus?

Photoshop bliver også lidt sjovere med en digitizer, men det er en helt anden historie. :)

Hvad er prisen løbet op i efterhånden?
Avatar billede Karlstad Nybegynder
12. juni 2009 - 19:52 #23
Ja jeg var også imponeret over hvad jeg får for pengene i den skærm.

Jeg har luret lidt på Logitech G15, men jeg tror jeg lige starter med lidt standard mus og tastatur. Der kom lige en uventet regning her til morgen, som skal betales... Så der går nok lige en måned ekstra, så regner jeg med det bliver G15 tastatur og så har jeg kigget lidt på Logitech G5 og Razer Deathadder. Har ikke rigtig prøvet særlig mange muse, men jeg synes de ser lækre ud og har hørt godt om dem. Har du nogen andre forslag da?

Indtil videre ser det således ud:

Antec TwelveHundred - 1.200
Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed) 1.900
ASUS Rampage II GENE Republic of Gamers - 1.600
Corsair - Twin3X 3x2048MB DDR3, PC10666 DDR1333 - 850
BenQ 24" - G2400WD - 1.850
DeZen SCP850LN-TPBL2 - 649
MSI N295GTX-M2D1792 (1.75 GB) 3.561

Det er indtil videre 11.610 kr. Og her mangler jeg stadigvæk HDD, DVD-drev, mus, tastatur og den ekstra køler...
Avatar billede Karlstad Nybegynder
13. juni 2009 - 00:01 #24
Jeg kan simpelthen ikke finde frem til hvilke HDD jeg skal have. Kan ikke rigtig finde nogle gode tests eller anmeldelser synes jeg uden de bliver for gamle... :(
Har tænkt på en hurtig 250 GB HDD til styresystem, og så en 500-1.500 GB til data, spil osv.

Kunne virkelig godt bruge lidt sidste hjælp til dette punkt :)

Har derudover sat mig fast på en Noctua NH-U12P Special Edition 1366 til små 500 kr.
Så tror jeg kølingen er ved at være på plads, så kan jeg altid smide noget vandkøling ind på et senere tidspunkt, hvis dette skulle være nødvendigt..

Men de HDD volder mig sku problemer :>
Avatar billede Karlstad Nybegynder
15. juni 2009 - 01:22 #25
Nå, så er jeg ved at være ved vejs ende...

Systemet ser således ud:

Antec TwelveHundred

Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)

ASUS Rampage II GENE Republic of Gamers

Corsair - Twin3X 3x2048MB DDR3, PC10666 DDR1333

BenQ 24" - G2400WD

DeZen SCP850LN-TPBL2

WD VelociRaptor WD1500HLFS - harddisk - 150 GB - SATA-300
WD Caviar Green WD10EADS - harddisk - 1 TB - SATA-300

ASUS ENGTX295/2DI/1792MD3 (1.75 GB)

Logitech G15

Razer DeathAdder

Noctua NH-U12P Special Edition 1366

Pioneer DVR 216DBK (Sort)

Jeg mangler nu bare et netværkskort. Og det har jeg INGEN anelse, what so ever, om hvad jeg skal kigge efter her :(
Det skal bare kunne trække trådløst og med kabel. 20/2 forbindelse...

Jeg er ramt en del over det først fremsatte budget på 12.000. Men skid hul i det, giver gerne det ekstra for et ordenligt rig.
Jeg er oppe og runde de godt 15.000 nu..

justrace smid et svar, så giver jeg points til dig for alt din hjælp :)
Avatar billede Tranex Nybegynder
15. juni 2009 - 17:20 #26
Kabel-netkortet er på bundkortet. Hvis du allerede har trådløs router, så køb af samme mærke. Da ydelsen for det meste er bedre :)

Ang. mus så kan jeg anbefale MSI 3.0. Sidder perfekt i hånden :) Og så må du ikke glemme musmåtte :) Steelseries Qck. De passe ekstremt godt sammen.

/Tranex
Avatar billede justrace Novice
16. juni 2009 - 08:16 #27
Er det her du mener? :)
Avatar billede justrace Novice
16. juni 2009 - 08:20 #28
Ved ikke hvad der er gået kuk i, men har ikke fået mails om de sidste indlæg.

Det bliver spændende at høre om den når den er samlet. :)
Avatar billede Karlstad Nybegynder
16. juni 2009 - 09:03 #29
Hehe underligt :) Men jeg fandt ud af det, og jeg synes selv det er et ganske godt build, omend jeg røg over mit budget med en del. Men jeg er godt tilfreds og kan ikke rigtig sætte en finger på noget, så det er kanon..

Du skulle have fået dine points nu ;) Jeg giver lyd fra mig, så snart jeg har fået den samlet. Tager på ferie her lørdag, så bliver muligvis først om en uges tid :)
Avatar billede justrace Novice
16. juni 2009 - 17:48 #30
Helt fint, det bliver spændende. Men tror du godt du kan holde ferie med den i tankerne?
Avatar billede Karlstad Nybegynder
18. juni 2009 - 00:38 #31
Det er fandme svært, nu har jeg set frem til den så længe :) Men ja mon ikke en uges afslapning kan få mig til lige at lade op, til den skal samles og det. Blir sku rart med et sådan lille projekt...

Men jeg må sku indrømme, at jeg blev lidt skuffet da jeg fandt ud af jeg ikke kunne nå at få delene inden jeg rejser :( Op til 10 dages levering på grafikkortet... Så noget røv men det kan vi jo ikke ændre på desværre.

Btw. er det sådan, at du også er en haj til at samle computere? :)
Avatar billede justrace Novice
18. juni 2009 - 00:54 #32
Så når du kommer hjem, og undværet en pc så længe, tænker du hvad pokker skal man med sådan et uhyre? *GG*

Nu er GTX295 nok ikke det kort der flyver flest af hen over disken, og med ret svingende priser, typisk faldende, er der ikke ret god forretning i at have en stor stak liggende på lageret, så det er nok grunden, og vilkårene for at vælge et så godt kort. :)

Jep, det er efterhånden blevet til temmelig mange. :) Bygger også selv mine web-servere, men de er nu ikke så avancerede at skrue sammen som en pc.

Men at bygge en pc er nu ikke så vanskelig, og hvis man bare tager det fra en ende af, og har masser af tid, og orden på bordet, så har man et godt udgangspunkt.

Hvor i landet er du fra?
Avatar billede Karlstad Nybegynder
18. juni 2009 - 14:46 #33
Hehe nej tænkte det nok, men ja sådan er tingene desværre.. Men det er sku i orden for et kort af den kaliber :)

Jeg har aldrig rigtig haft kapital, til at købe og derefter samle en pc fra bunden, så det bliver første gang :) Men mon ikke der også er guides rundt omkring...

Jeg er fra København, eller Brønshøj faktisk i øjeblikket... Dig?
Avatar billede justrace Novice
18. juni 2009 - 15:20 #34
Jo, der findes sikkert masser af guides, men ellers laver du bare en tråd, eller sender en mail til mit brugernavn, som skal stå både før og efter det der"A", og så en prik med "dk" til sidst. Fandens med de mail-sniffere så man er nødt til at skrive sin mail-adresse "krypteret". :)

Viby J, så hjælpen bliver nok ikke lige med en skruetrækker i hånden, men et tastatur og internet, så skal det nok gå.

Kan guide dig ret godt, da forskellen fra min sidste pc, er bundkort, cpu, og grafikkort.
Avatar billede Karlstad Nybegynder
19. juni 2009 - 07:10 #35
Hehe det lyder lækkert :) Jeg kontakter dig lige, når jeg er kommet hjem fra ferie så. Ville være kanon, med lidt hjælp til det :)

Ja den blir nok lidt svær med skruetrækkeren :D

Jeg vil pakke mine ting nu, og rejse om en lille dags tid. Vi snakkes nok ved ;)
Avatar billede justrace Novice
19. juni 2009 - 09:23 #36
Helt fint. og god ferie. _)