Avatar billede remis Nybegynder
07. juni 2009 - 23:19 Der er 1 løsning

Uninstall af ntfs-driver

Hej Eksperter!

Jeg har netop installeret nogle drivere så jeg både kan læse og skrive på en NTFS-disk fra macen. Det virker som sådan ok, men den booter væsenligt langsommere end før, så nu har jeg fortrudt.

Jeg har prøvet at afinstallere driverne fra systemindstillinger men den booter stadig langsomt. MacFuse ikonet ligger i sys.indst. efter jeg har kørt uninstall. I indstillingerne står 'MacFUSE does not appear to be installed.', men i og med at ikonet stadig vises, og den sløve opstart, må der vel stadig ligge nogle rester?

Hvordan fjerner jeg dem helt?

Jeg tog en backup med Timemachine umiddelbart inden, men når jeg prøver at gendanne systemfolderen skriver den '"System" kan ikke ændres eller slettes, fordi emnet kræves af Mac OS X'.

Driverne hedder: NTFS-3G 2009.4.4 - http://www.macupdate.com/info.php/id/24481/ntfs-3g
Det er en Macbook Pro med OSX v. 10.5.7

Håber I kan og vil hjælpe :)
-René
Avatar billede remis Nybegynder
14. juni 2009 - 15:45 #1
Nevermind. Jeg geninstallerede OSX, så nu kører skidtet igen.