Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2001 - 16:27 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Computer fryser fast!

Jeg sidder ved en PC der jævnligt fryser fast!
Det er typisk når man har flere ting åben at den lige pludselig fryser fast, det eneste man kan gøre er at reset pc.
Jeg oplever det mest når jeg arbejder med billedbehandling.

Er der noget jeg kan indstille!
Eller er det smarteste at formatere pc.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
09. juli 2001 - 16:28 #1
Hvis det er windows, vil jeg vælger at formatere om
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
09. juli 2001 - 16:28 #2
Avatar billede steen_e Nybegynder
09. juli 2001 - 16:29 #3
Har du prøvet at trykke ctrl - alt - delete? Så vil du få en liste over de programmer, du har kørende, og hvis der er et program, som ikke svarer står der \"Svarer ikke\" ud for det. Du kan så lukke programmet fra listen, og se om det hjælper.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juli 2001 - 16:29 #4
det er jo ikke nogen hemmelighed at billedbehandling kræver meget ram! :) så hvis du ikke har meget af det, så prøv at lukke så mange baggrundsprogrammer du kan og se om det hjælper! alternativt kan du prøve at geninstallere dit billedbehandlingsprogram!
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2001 - 16:34 #5
der er 128 mb ram på maskinen, og jeg kan ikke trykke ctrl - alt - delete. Det er ligesom om at der er nor maskinen ikke kan håntere mere.
Jeg oplever det også ligepludselig når man er på nettet eller hvis man brænder cdér
Avatar billede smms Nybegynder
09. juli 2001 - 16:35 #6
Prøv at skifte ram modulerne ud evt prøve med nogle andre, det har løst mit problem med fastfrysninger og pluselige reset

/smms
http://fotx.net/smms
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2001 - 16:38 #7
der er 128 mb 100Mhz SDRAM i maskinen.
Kan man ikke indtille noget virtuel hukommelse eller et eller andet
Avatar billede dennisoberg Nybegynder
09. juli 2001 - 16:43 #8
jeg ville nu også formatere harddisken og hvis det ikke virker.så køb flere ram,jeg har 229 sd ram i min,og jeg kan sagtens håndtere billedprogrammer.
Avatar billede justerdk Nybegynder
09. juli 2001 - 16:49 #9
Prøv at sætte virtuel hukommelse til 2,5 gang din ram størrelse .. det har jeg gjort og den kører bedre ..
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2001 - 16:49 #10
jeg tror jeg formatere den
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 17:58 #11
Har haft ligende med en maskine på arbejde. Cirka samtidigt hver dag frøs den, helt død, intet at gøre. Det viste sig efter at have skiftet alt andet at være en dårlig Fujitsu disk......