Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2009 - 21:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mobilt bredbånd på prøve?

Hvilken udbyder, der har butik i aalborg, eller har webshop, tilbyder at man kan få mobilt bredbånd på prøve?
Avatar billede mortensen Nybegynder
05. juni 2009 - 21:59 #1
Sonofon. 30 dage. Intet depsitum. Flere forskellige hastigheder. Har selv lige afprøvet det, med højeste hastighed. Kan dog ikke huske hvilken. Havde akut behov for mobilt bredbånd pga hospitalsindlæggelse og kunne ikke vente på at få noget tilsendt fra en netshop.
  God weekend.
Avatar billede nott Nybegynder
06. juni 2009 - 01:56 #2
OiSTER kunne da være en mulighed, det høre under 3 og bruger derved deres net som har DKs bedste dækning. Ingen binding.
Det klart skal du kun bruge det kortvarig, kan det kun betale sig hvis du selv har et 3G Modem, men det kunne jo være du havde en Netbook med et indbygget ;)

https://www.oister.dk/selfcare/servlet/SelectOptions?uid=213920
Avatar billede tjacob Juniormester
06. juni 2009 - 11:27 #3
Hvis du blot vil prøve dækningen, kan jeg oplyse følgende:
Jeg har kørt 3 i et års tid, og det fungerer glimrende i Aalborg.
Jeg bor i nærheden af Grønlandstorvet på toppen af Sohngårdsholmsvej, og min 3-forbindelse kører 3-4 Mbit på download og 300-400 Kbit på upload.
Avatar billede haverslev Novice
07. juni 2009 - 17:13 #4
TDC kører nu også med 30 dages fortrydelsesret (Tilfredshedsgaranti) - har selv lige købt det, da jeg ikke har behov for fast internet/bredbånd i mit sommerhus i Øster Hurup
Her var TDC den der dækkede bedst, selvom "3" mente at de dækkede bedst (det gjorde de så ikke)og det er faktisk den samme antennemast der sendes/dækkes fra :)
http://privat.tdc.dk/mobiltbredbaand/
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2009 - 17:22 #5
ok...

Der skal være dækning i Hals og 5 km udenfor...

Hvem dækker der bedst?
Avatar billede haverslev Novice
07. juni 2009 - 17:44 #6
Det ved jeg desværre ikke, men har hørt at Sonfon KUN dækker i Hals By - men om det er korrekt ved jeg ikke.
Men har du været inde på de forskelleige udbyderes sider og tjek dækningen ?

Men det skal tages med et forbehold, da f.eks 3 har en meget fin dækning ifølge kortet, hos os, men virkligheden var en anden og derfor valgte jeg TDC.
Avatar billede mortensen Nybegynder
17. juni 2009 - 04:52 #7
Hej John. Hvorfor er det ikke lige, at du ikke bare går ned til sonofon som før beskrevet og tar det med hjem og afprøver det?
Du har 30 dage til testning!
Jeg benytter selv oister nu men det er pga af prisen. Det kan du iøvrigt også bestille og betale, og så bagefter returnere og få pengene tilbage. Kan ikke huske om det var 14 eller 30 dage, men det har min partner kollega gjort. De var iøvrigt hurtige til at tilbage beale pengene ;)
Men hvordan de dækker i Hals kan kun en afprøvning vise.

Som den netop afsluttede store test er der stor forskel i de forskellige områder, men det kan du jo selv læse i de 7 artikler/test her:

http://mobilsiden.dk/index.php?aId=8648

Mvh
Avatar billede jesperfj Nybegynder
18. juni 2009 - 21:43 #8
Hej John

Overvejer du 3 mobil kan du checke deres dækning og hastigheder her: http://www.mobilt-bredbaand.info/3/3-daekning.html
Avatar billede fasteddy Nybegynder
10. juli 2010 - 10:36 #9
De fleste firmaer kører jo med 14 dages returret...? :-)

http://mobiltbredbandguide.dk/
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2010 - 14:01 #10
Telenor har 30 dage gratis, og det fungerer.

Desuden sidder du og kommenterer på et gammelt spørgsmål...
Avatar billede mortensen Nybegynder
10. juli 2010 - 16:02 #11
Hej John. Det var da dejligt du kunne bruge det jeg skrev i #1
Glædelig weekend ;)