Avatar billede karinaR1974 Nybegynder
05. juni 2009 - 14:09 Der er 13 kommentarer

Installere XP på ny "vista" computer

jeg prøver og vil følge denne guide.
http://www.eksperten.dk/spm/854134#reply_7397978
men har problemmer med at finde driver til min harddisk..
Har ikke fået nogen cd'er med til min pc (Acer aspire M7711)
den siger at det er en ST31000528AS (1000 GB)
kan forstå at det er en Barracuda 7200.12 Sata...Men HVOR finder jeg de drivere jeg skal bruge til den for at komme vidre med den guide...Har prøvet på acer hjemmeside men kan ikke finde noget....Den blev købt med vista også ville jeg ligge xp ind og da jeg kørte xp skiven med sp1 kom der blå skærm hvor der stod at der var noget galt med en hardware og at det havde sluttet det..Så tog jeg harddisken ud og satte den til en anden pc hvor jeg derefter kunne få lov og køre xp ind. Men da jeg så satte den tilbage til Acer starter den op og den skriver at den godt kan se harddisken men ligeså snart den så skal gå på harddisken genstarter den bare og det bliver den ved med???
Så håber at denne guide kunne hjælpe mig men ikke nemt uden driver til min sata....
Jeg har osse prøvet og trykke på F2 for at komme ind i noget bios hvor jeg skulle ha mulighed for at deaktiver AHCI men der sker ikke noget....
HJÆLP
05. juni 2009 - 14:15 #1
Generelt: Du skal vaere sikker paa at der findes XP driverpakker passende til din Hardware. En del nye PC'er findes kun drivers til Vista ...

Du ka' ikke install XP paa en anden PC; og saa direkte saette HD'en i en anden PC og saa forvente at det virker... Kun hvis det er SAMME Chipset mm. ...
Avatar billede karinaR1974 Nybegynder
05. juni 2009 - 14:23 #2
hvad gør jeg så nu den står bare og genstarter?
Avatar billede karinaR1974 Nybegynder
05. juni 2009 - 14:34 #3
og når jeg så sætter vista cd i og vælge dansk og der efter installer kommer der denne besked
der blev ikke fundet enhedsdrivere.Kontroller at installationsmediet indeholder de korrekte drivere og klik derefter på ok
05. juni 2009 - 14:40 #4
... inden du kommer for langt: Generelt: Du skal vaere sikker paa at der findes XP driverpakker passende til din Hardware. En del nye PC'er findes kun drivers til Vista ...
Avatar billede karinaR1974 Nybegynder
05. juni 2009 - 14:47 #5
på deres hjemmeside findes der kun til vista osse derfor jeg vil prøve og lægge vista ind igen.men hellere ikke det må jeg nu :-(
05. juni 2009 - 14:58 #6
Avatar billede karinaR1974 Nybegynder
05. juni 2009 - 15:07 #7
jeg når til figur 3 og når jeg så trykker på installer
så kommer der denne besked

der blev ikke fundet enhedsdriver.kontroller at installationsmediet indeholder de korrekte drivere og klik derefter på ok
Avatar billede karinaR1974 Nybegynder
05. juni 2009 - 16:31 #8
jeg har hermod opgivet det lort må køre ind med den og få den op og køre igen også må jeg jo nøjes med det vista lort :-(
06. juni 2009 - 13:43 #9
Netop pga #5 *S*
06. juni 2009 - 13:43 #10
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. juni 2009 - 15:37 #11
KarinaR1974

Du skal lige prøve "Alt + F10" under opstarten.
Det skulle give dig adgang til at restore din maskine med fabriksindstillinger.
/ptj_11
Avatar billede karinaR1974 Nybegynder
06. juni 2009 - 19:13 #12
jeg har hermed fundet ud af det hele.Fandt ud af hvad for et bundkort der var på og fik derefter hentet driver til sata harddisken og fulgte så guiden og har nu lavet en xp med sp3 og driver til sata. Så nu køre det bare derud af...
Avatar billede karinaR1974 Nybegynder
06. juni 2009 - 19:18 #13