Avatar billede egzonrh Nybegynder
03. juni 2009 - 22:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Inspiration til sports hjemmeside

Hej,

Jeg har brug for inspiration til min klubs hjemmeside. Er gået helt i stå. Specielt forsiden er dårlig.

Hvis nogen af jer gerne vil sige nogle ting der kunne gøre hjemmesiden bedre, så må i endelig sige til.

Jeg behersker Photoshop, så design må i også meget gerne give inspiration til.

Tak.

På dette billede står hjemmesiden. Jeg vil helst ikke have, at hjemmesiden skal nævnes her.
Tak:
http://img197.imageshack.us/img197/8715/unavngivetftf.png
Avatar billede balmisse Nybegynder
03. juni 2009 - 22:36 #1
Før du laver designet tror jeg du skal stille dig selv et par spørgsmål:

Hvor ligger trafikken i dag på siden - er der en funktion / side, der er mere populær end andre?

Er der nogle funktioner / sider, som I gerne vil fremhæve, men som ikke bruges?

Hvad vil I gerne med siden? Få flere til at melde sig ind, få flere til at komme og se kampen på lørdag, fremhæve jeres sponsorer, fremhæve nyt i klubben?

Hvad er det der er dårligt ved forsiden? Kan brugerne ikke finde indholdet eller er det en æstetisk betragtning?
Avatar billede egzonrh Nybegynder
03. juni 2009 - 23:02 #2
1. Trafikken: Det er ikke noget vi i øjeblikket går op i, for det er ikke så lang tid siden den nye design er blevet lavet.
Det bekymrer vi os først efter tingene er på plads.

2. Der er ikke nogen sider der skal fremhæves. Alle sider skal bruges. Det samme gælder for funktionerne.

3. Hvad vi vil gerne med siden:
Vi vil gerne lave den færdigt, så alle kan have en god oplevelse med hjemmesiden. Hjemmesiden skal være simpelt, så brugerne ikke lukker vinduet inden de overhovdet begynder at læse.
De skal nemt kunne finde tingene på hjemmesiden. Dvs. vi skal ikke have tonevis af sider, så man allerede mister appetiten på at læse på hjemmesiden.
Det er mest forsiden der gør det mest kedeligt.
Vi vil selføgelig også have flere sponsorer.

4. Det der er dårligt ved siden:
Først det her:
Brugerne kan nemt finde indholdet på hjemmesiden. Vi har designet hjemmesiden sådan, så alt er nemt at finde. De eneste sider der findes er dem man ser på menuen, og så er der også et par undersider.
Jeg har lige for et par dage siden lavet den højre spalte på forsiden, også med søgemaskinen.
Det ser meget professionelt ud.

Det dårlige:
Forsiden er alt for rodet. Specielt alt det tekst og de ikoner på venstre spalte, der gør det meget rodet. Det skal vi have lavet om på, så det ligner mere professionelt.
Skriftypen på hjemmesiden ser forfærdeligt ud. Det er teksten verdana, men den ser ud som om den er lavet før årtusindeskiftet.
Men der findes heller ikke mange andre skriftyper.

Og så er der lidt rodet med opstillinger på de andre sider.
Ikke dem alle sammen, men de fleste.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
10. juni 2009 - 13:37 #3
Tak for din indlæg, men det har ikke hjulpet meget med hjemmesiden.

Jeg har spurgt en ven om det, og han har hjulpet med et par ting.

Lukker spørgsmålet.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
10. juni 2009 - 13:37 #4
Lukker