Avatar billede pemo Nybegynder
03. juni 2009 - 20:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CMS system ificeret med JS:Redirector-J1 [Trj].

Er rensning af filerne mulig? Jeg har prøvet at hente alle filerne, rense dem med med AVG og andre programmer og derefter lægge dem op på webhotellet igen; men det er som om der ikke rigtig er en kur der virker. Er alt håb ude eller kan man rense inficerede filer?
Avatar billede bmpi Nybegynder
03. juni 2009 - 21:23 #1
Du har sikkert været ude for såkaldt 'SQL Injection', som kort fortalt går ud på, at at en automatiseret bot har fundet et hul på din hjemmeside, fx en formular eller et forum, og har derfor haft adgang til din database.

Botten har så smidt den redirector i din database.

Du vil derfor ikke få meget ud af at scanne dine filer igennem for virus, men skal sikkert snarere lede efter det i databasen.

Og husk altid at holde dit CMS opdateret til seneste version ;)
Avatar billede pemo Nybegynder
03. juni 2009 - 21:47 #2
Sikke noget møj. - Det er (heldigvis) ikke min hjemmeside, men et hotels. De var noget på spanden her i Pinsen, med en inficeret hjemmeside. Hvem er rigtig god til sådan noget her? Både til at redde hvad reddes kan, men også til at hoste den fremover?
Avatar billede bmpi Nybegynder
03. juni 2009 - 22:05 #3
Det er der mange der kan, og de fleste seriøse webbureauer/konsulenthuse kan. Jeg har selv reddet en del SQL inficeret hjemmesider, dengang jeg sad som teknisk supportmedarbejder hos en CMS-udbyder. Men det kommer også an på hvilket CMS de bruger, og hvor meget specialkodning de har, hvor nemt og omfattende det.

Hvis du ikke kan kan skrive kundens URL her offentligt, kan du sende en besked til mig på http://www.eksperten.dk/bruger/post/send/bmpi. Så skal jeg prøve at komme med en vurdering.
Avatar billede pemo Nybegynder
04. juni 2009 - 07:28 #4
Fint. Jeg har sendt dig URL'en.
Avatar billede pemo Nybegynder
19. juli 2009 - 09:57 #5
Kan du ikke lige skrive et svar så jeg kan komme af med mine points? :-) Jeg ser at de har fået det op at køre igen, eller..?
Avatar billede bmpi Nybegynder
19. juli 2009 - 11:18 #6
Ja, vi fik den op at køre igen. Det var en strid omgang med godt 300 filer inficeret af 4 forskellige varianter af virussen :-)