Avatar billede danny_k Nybegynder
03. juni 2009 - 19:44 Der er 2 kommentarer

Online netværk - nogle forslag

Jeg er medlem af en Alumne-forening som ønsker at vi kan kommunikere online både medlem til medlem, i undergrupper samt til samtlige foreningens medlemmer.

Jeg vil høre om I har nogle kendskab til nogle systemer som understøtter følgende:
- Foreningssite - generelle oplysninger om foreningen og dens aktiviteter
- Medlemsdatabase - med mulighed for omfattende profiler
- inddeling af grupper
- Kalender - hvor man kan holde sig orienteret om fremtidige aktiviteter
- forum - til diskussion
- Gruppeinddeling - diverse udvalg og grupper skal kunne kommunikere internt uden øvrige medlemmer nødvendigvis lytter med
- Nyhedsmodul - mulighed for at udsende nyhedsbrev
- Mulighed for Blogging
- Sitets indhold skal kunne begrænses til kun at kunne læses af dets medlemmer
- mm

Jeg har selv haft kig på ning.com - kender også selv til wordpress men har ikke erfaring med at bruge det som community.

Kom med jeres bud hvis I kender noget jeg ikke har nævnt, eller hvis I vil rose eller rise dem.
Avatar billede bmpi Nybegynder
03. juni 2009 - 20:16 #1
Jeg ville nok sætte et Joomla baseret website op med Community Builder modulet koblet på, som er fremragende til noget som involverer en medlemsdatabase.

Men det kræver selvfølgelig, at du/i selv kan sætte sådan et site op, eller at i har råd til at købe nogen, som kan lave det til jer. Hvis du vil have nogen anbefalinger til sådan nogen, skal jeg med glæde give det.

Hvis du er ude efter en online tjeneste, hvor man kan tilmelde sig, og som gruppe har de funktioner du nævner, så er der sikkert også nogen mere eller mindre gode nogen - jeg kender dog ikke lige så meget det ;-)

I såfald ville jeg nok anbefale Google Apps, hvor der er mulighed for det meste af det du nævner, men hvor funktionaliteten halter på andre områder.
Avatar billede soerens Nybegynder
04. november 2009 - 21:41 #2
Jeg vil egentligt anbefale at tage et kig på Groups på LinkedIn (www.linkedin.com).

Så slipper du for alt besværet med at sætte en hjemmeside op, plus det hele kører et sted hvor alle i netværket BØR have en profil i forvejen!

Mvh.
Søren S.