Avatar billede colorrit Nybegynder
03. juni 2009 - 15:30 Der er 2 kommentarer

DVD drev i bærbar vil ikke skifte fra region 1 til region 2

HP Pavilion dv9685eo Notebook PC

Pioneer DVDRW DVR-K17B ATA Devce

Jeg har afspillet en region 1 dvd, hvorfor maskinen oplyste at dvd drevet skulle skiftes til region 1.

Efter at have set dvd'en, satte jeg en region 2 dvd i drevet, denne vil Pioneer drevet ikke læse.

Har prøvet mange forskellige region 1 dvd'ere og forskellige cd'ere med jpeg, mp3, progammer mm, ingen af disse kan læses.

Hvis jeg prøver at skifte region, melder maskinen Områdeindstillingen kunne ikke opdateres. Drevet rapporterer at det kræver medier i destinationsområdet (område 2). Indsæt det ønskede medie, og prøv igen". Og dette selv om der en region 2 DVD i devet.

Sættes region 1 dvd'en i drevet spiller maskinen lystigt. Her kan jeg også ændre region fra 1 til 2, men så snart dvd'en tages ud af maskinen ændres regionen tilbage til region 1.

Drevet melder at jeg kan skifte region 4 gange endnu inden drevet låses.

Har I en løsning på hvordan jeg kan sætte drevet til region 2
Avatar billede chr.kj Nybegynder
03. juni 2009 - 15:43 #1
Når du forsøger at skifte regionskode, gør du så følgende:

1) Denne computer -> Højre klike på dit DVD/CD drev og vælg "Egenskaber".
2) Find dit DVD drev og klik på knappen Egenskaber.
3) Klik på fanebladet DVD-region vælg Danmark og klik på Ok 2 gange.
Avatar billede colorrit Nybegynder
03. juni 2009 - 15:50 #2
chr.kj:

har skrevet ar jeg har prøvet at skifte region:
Hvis jeg prøver at skifte region, melder maskinen Områdeindstillingen kunne ikke opdateres. Drevet rapporterer at det kræver medier i destinationsområdet (område 2). Indsæt det ønskede medie, og prøv igen". Og dette selv om der en region 2 DVD i devet.

Derfor kan jeg ikke vælge dvd region 2 (Danmark/Europa