Avatar billede amazon Nybegynder
03. juni 2009 - 10:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

find mails igen

i går eftermiddag var jeg ved at lave en ny mailkonti til hosted exchange hos en ven fremfor tidligere alm. POP3. I den forbindelse blev der oprettet nye mapper til indbakke, sendt post osv. og de gamle mapper er der stadig. På en eller anden måde er der dog alligevel forsvundet en masse mails i indbakken. I sendt post ligger der mails helt tilbage til 2005 (!) men i indbakken ligger der kun en halv uge tilbage. Har kikket lidt rundt her for at finde en løsning, men vil lige sikre mig ikke at få rodet endnu mere i det.
Nu tjekker jeg lige på min egen, så str. på filer er nok ikke helt rigtig men alligevel.

Hvad sker der, hvis jeg går i menuen Filer / Importer og eksporter... og vælger "Importer fra et andet program eller en anden fil" så foreslåes flg. sti:
C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\backup.pst
men åbner jeg mappen for at se hvor gammel den er, så ligger der kun flg. filer: Archive.pst(265 Kb) og extend.dat(955 byte) og Outlook.pst(4,16Gb)

Hjælp?
Avatar billede amazon Nybegynder
03. juni 2009 - 10:08 #1
og nej, de ligger desværre ikke i slettet post mappen!
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2009 - 10:47 #2
Som jeg forstår det, har du først lavet en backup?

Prøv at importer fra den: C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\backup.pst

Det burde fremtrylle de gamle mails.....
Avatar billede amazon Nybegynder
03. juni 2009 - 11:05 #3
Nej, det er der den er gået galt... jeg har ikke aktivt selv lavet nogen backup ... Outlook laver ikke selv nogen?
Avatar billede amazon Nybegynder
03. juni 2009 - 11:06 #4
det der med backup.pst er bare hvad Outlook foreslår, når jeg går i menuen med at importere, men der ligger ikke nogen backup.pst i mappen så...
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2009 - 11:41 #5
Hvilke filer ligger der i denne mappe: C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\
Avatar billede amazon Nybegynder
03. juni 2009 - 16:27 #6
Archive.pst(265 Kb) og
extend.dat(955 byte) og
Outlook.pst(4,16Gb)

... men problemet løste sig selv... det var fordi outlook var blevet sat til kun at vise mails fra en uge tilbage!

Jeg har nu lært at gemme en backup.pst
og hvis du kan give et svar på hvad de tre ovenstående filer ellers er til, så behøver pointsene jo ikke gå til spilde!
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2009 - 21:47 #7
Filen Extend.dat er en binær fil, der cachelagrer poster i registreringsdatabasen til produktudvidelser fra tredjeparter.
Sakset herfra: http://support.microsoft.com/kb/820671/da

Archive.pst kan du læse om her: http://support.microsoft.com/kb/836755/da

Outlook.pst kan du læse om her:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP012319871030.aspx
Avatar billede amazon Nybegynder
04. juni 2009 - 09:19 #8
Tak for indsatsen! - Og heldigvis er det ikke alle problemer, der er rigtige problemer, som bevist i dette tilfælde!