Avatar billede cluster Nybegynder
09. juli 2001 - 13:44 Der er 26 kommentarer og
3 løsninger

Koeb af digitalt videokamera...Hvilket?

Jeg er ioejeblikket i udlandet (bor her) og priserne paa elektronik her er helt ibund - saa jeg regner med at koebe et dig. videokamera (helst et af de smaa fikse).

Hvilket vil vaere et godt valg til en pris i DK paa omkring 10.000 kr?

Hvilke ting er vigtige at vaere opmaerksom paa ved koeb?

Jeg har set at nogle videokamaraer har 4 MB hukommelse, vil jeg ogsaa hoere hvad den hukommelse egentligt er til??? Der kan da vist ikke vaere mere end et par minutters video (med held og god kompromering) paa 4 MB!!? Hvad er optage mediet egentligt? Er det de Flashsticks og hvad de ellers reklamerer med? Hvor lang tids optagelse kan der vaere paa dem og er det dyrt i ekstraudstyr?

Mange spoergsmaal og jeg skal gerne bruge nogle gode svar relativt hurtigt - derfor er jeg generoes med pointene...

Paa forhaand tak.
Avatar billede cholm Nybegynder
09. juli 2001 - 13:47 #1
Prøv evt. af flytte spørgsmålet til \"Video/foto\". Der har jeg tidligere fået god hjælp til lignende spørgsmål...

/cholm
Avatar billede bbs Nybegynder
09. juli 2001 - 13:53 #2
SamSung VP D 60 Mini.
Kanon kamera med 22x optisk zoom og 440x digital zoom.
4 Variable zoom hastigheder, med PC-Interface og hele svineriet, Koster mellem 7.000 og 8.000 :)
Avatar billede microtec Nybegynder
09. juli 2001 - 13:55 #3
Optagemediet er stadig bånd, selv om det er et digital video-kamera.
De fleste digitale videokamera kan også lave stilbilleder (som et foto-kamera). Det er der du benytter den digitale hukommelse.

Sony, er kendt for at lage virkelig gode digitale kamera. Så det ville jeg nok gå efter.
Avatar billede bbs Nybegynder
09. juli 2001 - 13:56 #4
Ups, Digital kamera ;)

Så skal du over til Panasonic PV DC 3000.
- Opløsning på 3.3 million pixels.
- 2x optisk zoom.
- 1.5\" LCD farve-skærm.
- Rød-øje reduktion.
- USB Tilslutning.

Pris, Mellem 6.000 og 8.000 kr.
Avatar billede microtec Nybegynder
09. juli 2001 - 13:56 #5
bbs >> Du kan da ikke være seriøs med et forslag som \"SamSung\". Det er noget af det billigste discount produkt man kan finde, og sælges ofte i de danske supermarkeder.
Avatar billede cholm Nybegynder
09. juli 2001 - 13:59 #6
microtec >> Hvis mediet stadig er et analogt bånd, hvorledes bibeholder man så den digitale kvalitet ?

/cholm
Avatar billede microtec Nybegynder
09. juli 2001 - 14:02 #7
cholm >> Du kan da sagtens lagre digitale data på et bånd. Tænk blot på en tape-streamer til backup af data på f.eks. en PC.

Lige en ting til. Lad være med at lade dig imponerer af mange-gange-digital-zoom. Det er ikke anvendelig i virkeligheden (bliver meget hakket og \"digitalt at se på). Det der virkelig gælder er hvor mange gange analog zoom objektivet har (kaldes også \"optisk zoom\").
Avatar billede bbs Nybegynder
09. juli 2001 - 14:06 #8
Det bedste er helt klart:

Sony (Digital og VideoKamera) DCR TVR 325.
- 2.5\" Drejbar Farveskærm
- Udskiftelig memory stick til still billeder.
- 25x optisk zoom.
- 700x digital zoom.
- Super Night Shot 0 Lux.
- Redegerings program medfølger.
- 4 MB Stick medfølger.
- USB Kabel, software, batteri samt lader medfølger også.

Pris: Mellem 8.500 og 10.000 kr.
Absolut det bedste du kan få for de penge, hvis ikke det bedste overhovedet!
Avatar billede microtec Nybegynder
09. juli 2001 - 14:09 #9
bbs >> Det var bedre. Nu kan vi være enige.
Avatar billede cholm Nybegynder
09. juli 2001 - 14:09 #10
microtec >> Aha, nu dæmrer det. Vil det sige at man så kan overføre signalet, som er optaget på båndet, direkte til PC eks. via USB ?

Jeg bruger i dag et analogt videokamera hvor jeg overfører til PC via TV-kort, men den løsning må jo give et bedre resultat...

cluster >> Håber ikke jeg ødelægger dit spørgsmål...

/cholm
Avatar billede microtec Nybegynder
09. juli 2001 - 14:10 #11
bbs >> Kender du det selv, eller har du bare lavet cut-n-paste fra et andet site?
Avatar billede microtec Nybegynder
09. juli 2001 - 14:13 #12
cholm >> Ja, du overfører til din PC via USB. Man kan ikke tage båndet og putte det i PCen ;o)

Du vil få et langt bedre resultat på din PC, når du benytter et digital-kamera. Husk du slipper for at skulle digitalisere billedet igen, som du gør med dit TV-kort i dag.
Der er heller ikke støj i billedet, som stammer fra båndet. Det er der med dit analog kamera.

Avatar billede bbs Nybegynder
09. juli 2001 - 14:13 #13
microtec->
Min onkel har det, har lige siddet og snakket med ham over ICQ :)
Han har haft det i noget tid nu, og stadig ingen problemer.
Avatar billede microtec Nybegynder
09. juli 2001 - 14:15 #14
bbs > Jeg mener nu også Sony laver markedes bedste video-kameraer.
De er førende med de nye teknikker, og har været det lige siden de første video kameraer kom frem :o)
Avatar billede cholm Nybegynder
09. juli 2001 - 14:16 #15
microtec >> Takker for fin info...

/cholm
Avatar billede ricky Nybegynder
09. juli 2001 - 14:33 #16
cluster>> i hvilket land er det at du finder elektronikken så billigt ?
Avatar billede bbs Nybegynder
09. juli 2001 - 14:34 #17
Microtec->
Derfor behøver man ikke være førende ... !
Se bare Western Digital, de var også de første, men de er langt fra de bedste ... !
Avatar billede microtec Nybegynder
09. juli 2001 - 14:40 #18
bbs >> Næ, men det er de. De er blandt de bedste når det gælder billeder. Både TV, video og professionel TV-udstyr.

Western Digital HAR været ensbetydende med kvalitet. Du har ret i at det er det ikke mere. De er dog heller ikke særlig markante med nyt nu ;o)

Avatar billede cluster Nybegynder
10. juli 2001 - 10:55 #19
OK, altsaa zoomen skal vaere optisk og ikke digital.

Hvad med lagringsmediet??? Der er noget der hedder Mini-DV, mini 8, digital 8, HI 8, DV etc. Hvad er bedst?

Hvad med inddelingen i Palm-size, Small/medium og full size.

Det Sony som BBS anbefaler er vist et small/medium, ikke?

Jeg er i Asien.
Avatar billede bbs Nybegynder
10. juli 2001 - 11:36 #20
Cluster->
Når du har købt kameraet kan du få svar på alle de spørgsmål i manualen.

Husk at læse den!
Avatar billede ricky Nybegynder
10. juli 2001 - 18:28 #21
cluster>> i hvilket land er det at du finder elektronikken så billigt ?
Avatar billede bbs Nybegynder
10. juli 2001 - 18:31 #22
Ricky->
Se venligst kommentaren fra cluster d. 10/7 2001 kl. 10:55:33, nederste linje.
Avatar billede microtec Nybegynder
10. juli 2001 - 18:58 #23
Digital-8 er det mest almindelige når vil tale om digital video. HI-8 er ikke digitalt, men et analog system.

Mini DV kender jeg ikke selv, da det er forholdsvis nyt. Når det er Sony, der står bag, er jeg dog ret sikker på at kvaliteten er ok. Kameraet bliver dejlig lille, og der er mange producenter, der har taget Mini DV til sig. Se evt. sammenligning og fordele/ulemper på http://www.ferrario.com/ruether/camcorder-comparison.htm
Avatar billede ricky Nybegynder
11. juli 2001 - 08:20 #24
undskyld... takker...
Avatar billede bbs Nybegynder
11. juli 2001 - 10:32 #25
Så lidt ;)
Avatar billede cluster Nybegynder
13. juli 2001 - 12:43 #26
microtec dit link kan jeg ikke faa til at virke....
Avatar billede microtec Nybegynder
13. juli 2001 - 12:48 #27
Det virker da fint. Har lige prøvet:

http://www.ferrario.com/ruether/camcorder-comparison.htm
Avatar billede cluster Nybegynder
09. august 2001 - 21:54 #28
Tja, det var nogle lidt tynde svar, men ok. Jeg har ikke koebt noget kamera endnu... men leder stadig.
Avatar billede bbs Nybegynder
09. august 2001 - 21:56 #29
Takker for points :)
Jeg er den der svarer mest i spørgsmålet, men er den der får færrest points ..