Avatar billede larsbb Nybegynder
02. juni 2009 - 21:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ryger konstant af det trådløse net

Jeg har to computere til at deles om det trådløse netværk herhjemme. Begge disse kører med dynamiske IP-adresser. Derudover har jeg nogle netværksdrev, en QNAP, en Popcorn og en playstation, som alle er sat op på en statisk ip.

Sidstnævnte bør dog ikke have indflydelse på mit problem her.

Jeg har en lille hp bærbar, med 1.6ghz og 1gb ram som kører xp og så har jeg en zepto maskine, nox a15, som kører vista.

Som router har jeg en D-Link en af slagsen, som fungerer upåklageligt på min Vista maskine.

Det samme er dog ikke tilfældet på min XP-maskine, hvor jeg jævnligt skal "Reparere" det trådløse netværk for at komme på. Hvorfor ryger jeg konstant af?

Jeg har et intetsigende Broadcom 802.11a/b/g WLAN netkort i, som jeg har opdateret med den nyeste driver - uden at det hjælper...

Hvad kan jeg gøre?

Beskrivelsen af min router kan findes her:
http://zepto.dk/Shop/Product.aspx?componentid=376

Jeg kører iøvrigt ofte med netværkskabel i min Zepto, for at få en højere hastighed. Problemet forsvinder ikke af den grund, så det er ikke fordi der kun kan køre en computer på det trådløse.

Stikker jeg med kablet i min HP, hvor problemet er, ryger den stadigvæk af nettet.... Router står 1½ meter fra computerne, så jeg forstår virkelig ikke hvad jeg gør galt.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 15:11 #1
Hvis du ryger af nettet med et direkte kabel ligger problemet sikkert hos din udbyder. Hvis du belaster din Max. 2BMit/ADSL upload ligger problemet hos dig. Check at du ikke misbruger din upload med eks. Bittorrent eller online games. Der er et max. på antal samtidige connections p2p. Så resetter modemmet.
Avatar billede larsbb Nybegynder
03. juni 2009 - 16:27 #2
Jeg har en 20/1 forbindelse, men har ikke lagt mærke til om det sker når jeg er ved at downloade meget. Jeg uploader sjældent bevidst og spiller ikke onlinespil for tiden.

Det kan godt være min udbyder problemet ligger hos, men undrer mig bare over, at jeg aldrig ryger af nettet med min Zepto computer, så gik ud fra at problemet var i min HPs hardware eller disses drivere...
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 16:42 #3
Hvordan vil du beskrive at du "ryger af"
Avatar billede larsbb Nybegynder
03. juni 2009 - 16:48 #4
Der sker simpelthen bare det, at jeg surfer lidt rundt på må og få og pludselig kommer der en meddelse i nederste højre hjørne, at den ikke kan finde et trådløst netværk og så kan man ikke resolve til nogen eksterne ip-adresser.

Ved at reparere det trådløse netværk, ryger man på igen efter et minut og så er man kørende igen et par minutter eller ti...
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 17:04 #5
Og du er sikker på at du ikke er på din nabos trådløse?
Avatar billede larsbb Nybegynder
03. juni 2009 - 17:08 #6
Hehe helt hundrede procent sikker :) Har navngivet den selv og kører med WPA2-PSK krypteret password, så burde være sikker på, at det kun er de to computere i huset der kører på den.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 17:16 #7
Ok! "Retrainer" dit modem? Du kan se det ved at DSL lampen begynder at blinke
Avatar billede larsbb Nybegynder
03. juni 2009 - 17:27 #8
Er netop lige røget af og der blinkede den ikke det mindste... Vil det så sige, at det er min D-Link router der er noget galt med?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 17:41 #9
Hvis du har DSL på din router (uden den blinker) skal du måske kikke efter krims-krams på din computer.
Avatar billede larsbb Nybegynder
03. juni 2009 - 18:07 #10
hmm okay, prøver at overtale fruen til at vi skal formatere hele skidtet, det er vist nemmest :)
Avatar billede larsbb Nybegynder
24. juni 2009 - 15:38 #11
Nå, fik formatteret skidtet, men ryger stadigvæk af. Det finder jeg nok ikke lige ud af med det samme. Smid et svar, så kan jeg lukke tråden her.
Avatar billede larsbb Nybegynder
31. juli 2009 - 22:24 #12
Fair nok, så lukker jeg den selv.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. august 2009 - 11:24 #13
Jeg havde samme problem med droppet forbindelse - og lidt snakken med fullrate betød at min 20/1 blev til en 16/1 forbindelse og så blev den stabil.

Bare så du ikke helt afskriver udbyderen..
Avatar billede larsbb Nybegynder
04. august 2009 - 11:28 #14
Arh okay, det vil jeg prøve at foreslå dem så. Jeg udnytter jo alligevel ikke helt de 20/1 jeg har pt.

Tak.