Avatar billede krawlor Nybegynder
02. juni 2009 - 13:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kommer ikke videre fra boot "billede"

Hej alle!

Ja så er jeg tilbage med et nyt problem.
Jeg sidder med en pc som fra den ene dag til den anden holdt op med at ville boote windows xp.
Den kommer så vidt at man kan vælge mellem at boote i fejlsikret tilstand eller "last known good configuration" ( bare på dansk  )
Hvis jeg vælger fejlsikret kan jeg se den indlæser diverse filer og går så i stå.
Hvis jeg vælger "last known good" kommer windows xp loading billedet frem og den fine lille blå "bar" køre derud af i kort tid hvorefter den fryser og så kan man ikke andet end at tage strømmen.
Kørte en disk kontrol af harddisken, samsung 120gb s-ata og den fandt en enkelt "blok" som der var fejl på, spurgte om den skulle repareres og det valgte jeg ja til.
Prøvede så derefter at geninstallere XP og når så vidt som til efter den har ntfs formateret og kopieret installations filerne over på harddisken, og skal til at starte windows op for første gang, så sker nøjagtig det samme, den fryser ved loading billedet.
Har kørt memtest på rammene og ingen fejl fundet (1x 1024mb og 1x 512mb)
Har testet begge ram blokkene i hver deres "slot" på boardet men samme resultat.
Har prøvet med en anden harddisk, findes fint og kommer nøjagtigt så langt som med samsung disken, men ikke videre.
Nu er jeg lidt på bar bund og da jeg har fået meget kompetent hjælp herinde håber jeg der er nogen som har en ide til hvad der så kan være galt ?
Avatar billede collin Nybegynder
02. juni 2009 - 19:07 #1
Er der noget andet hardware du har tilføjet for nylig? Jeg kan huske på et tidspunkt jeg købte et lille indstikskort til PCI express porten der skulle gøre det muligt at tilslutte en ekstern SATA disk, men jeg kom aldrig i gang fordi noget meget lige det du beskriver skete da jeg monterede kortet. Ellers kan jeg kun tænke at det må være grafikkortet der fejler noget. Har du mulighed for at skifte den ude for at udelukke at det kunne være det?
Avatar billede pazau Nybegynder
02. juni 2009 - 22:12 #2
Prøv at udskifte processoren, det kunne lyde som en defekt..
Avatar billede krawlor Nybegynder
03. juni 2009 - 18:00 #3
Ja min vurdering var også at der var et eller andet galt med noget hardware, det er bare meget omfattende at finde ud af hvilken del det er, derfor jeg lige ville høre jer herinde om der var et eller andet der indikerede hvad det kunne være.
Der er ikke andet for end at jeg må teste det hele....
Avatar billede krawlor Nybegynder
04. juni 2009 - 21:06 #4
Enden på det hele blev at jeg skrottede computeren, den var alligevel ved at have nogle år på bagen.
Testede alt vi kunne komme til, men fandt aldrig rigtig frem til en fejl.
Dog blev køler på chipset meget varm, samt nogle af sikringerne på boardet så ud til at være "sprunget".
Skriver denne som svar så jeg kan få lukket denne tråd da ingen andre har skrevet som svar.

Tak for jeres feedback!