Avatar billede madsvangsgaard Nybegynder
01. juni 2009 - 22:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Digital udgang i stationær computer.

Jeg har lige givet rigtig mange penge for en stationær computer. Har bl.a. givet over 1200 for et lydkort.

Mit spørgsmål er, så at måden jeg skal sætte den til et coaxial kabel er en omformer. I min computer er et stik som ligner et almindeligt jack stik, og den omformes via et stik til et coaxial kabel. Det er dette sælgeren sagde til mig. Så skulle det være digitalt. Han siger det er den orange som benyttes til digitalt.

Jeg undre mig lidt over om han bare fyre lo.. af eller om den er god nok?

Er der nogen der kan sige god for det sælgeren fortalte mig??
Avatar billede fun22 Nybegynder
01. juni 2009 - 22:49 #1
Hmm... Mange nye computere (også bærbare) har digital udgang på bundkortet..

Så for mig at se er det ekstra lydkort overflødig.. Evt. nogen data på komputeren??

Men ja, det kan godt passe... Det er som regl mini-jack der sidder på computere, som så bliver "omformet" til et coax stik..
Avatar billede madsvangsgaard Nybegynder
02. juni 2009 - 11:03 #2
Når du så skriver det, vil det så være digitalt den lyd der kommer ud? Jeg vil nemlig benytte computeren som Blu-ray afspiller, da jeg har et rimelig godt surround anlæg, så vil det jo være trist at ødelægge det ved at få analog lyd ind!
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. juni 2009 - 19:36 #3
Ja det er digital lyd...

Men igen kommer det an på hvilket bundkort der sidder deri..
Avatar billede madsvangsgaard Nybegynder
04. juni 2009 - 07:42 #4
OK. Tak for det. Smid lige et svar, så får du pointene.
Avatar billede fun22 Nybegynder
07. juni 2009 - 14:08 #5
Det var så lidt :)