Avatar billede lklo Nybegynder
01. juni 2009 - 20:32 Der er 3 kommentarer

Tilslutning af PC til Ekstern forstærker

Hej

Er ved at købe en "Technics SA-AX7 VGCA" forstærker,således at jeg kan afspille lydfiler fra PC´en gennem forstærkere og ud til dennes tilsluttede højtalere..

Skal der være særskilt lydkort i PC´en for at kunne tilslutte forstærkeren, eller kan jeg bruge den udgang der er på PC´en ,som er beregnet til PC´ens højtalere.(min PC har kun integreet lydkort)

Hvordan kan jeg tilslutte en PC til en forstærker ?

lklo
Avatar billede igoogle Forsker
01. juni 2009 - 21:07 #1
med 95 % sikkerhed kan du sætte dit lydkort til forstærkeren. vil dog anbefale dig at købe et dedikeret lydkort, da de er næsten gratis og det man henter i kvalitet er rigtigt meget.
Avatar billede fun22 Nybegynder
01. juni 2009 - 22:46 #2
Hvis det er en nyere computer, så er der sikkert en digital udgang..

Så brug den over til en digital indgang på forstærkeren.. Har jeg brugt i mange år og det spiller upåklageligt..
02. juni 2009 - 00:05 #3
... men bedøm selv lydkvaliteten ved 'almindelig' forbindelse som beskrevet i #1 før du bruger $$ på et andet lydkort...