Avatar billede case310 Nybegynder
31. maj 2009 - 15:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at få hevet en opkaldsforbindelse ud af en harddisk.

Jeg har en harddisk der er en fejl på har fået et program så jeg kan finde mine dokumenter. Men jeg har en opkaldsforbinelse som jeg skal bruge da jeg ikke har mit brugernavn og kode.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2009 - 16:47 #1
det skal jo laves på en anden pc.

hvis den kan boote på usb pen er her løsningen.der er internet forbindelse i den.

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

du henter liveusb - creator 3.6.8.zip og hvis du har winrar installeret behøver du ikke pakke den ud men kan køre den direkte
den henter selv pakken ned og starter op.
se indstillingerne på billedet men hent version 10 (686 = 32 bit)

nu har du et styresystem liggende på din usb pen der i løbet af 20 sekunder er startet op med internet adgang og så kan du flytte og hente hvad du skal bruge af drivere eller flytte dine billeder fra drev c til et andet sted.

kan du bruge det til noget ellers glem det.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. juni 2009 - 22:25 #2
treatmenice - Men hvad er mindste størrelse for den USB pen
man vil bruge?
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2009 - 07:44 #3
har du en 128 mb usb pen liggende kan du jo bruge den
jeg er ikke helt klar over det men 100 mb er i hvert fald nok.

m.v.h
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juni 2009 - 12:43 #4
Tak for svaret. Jeg har hentet programmet og prøvet på en 2GB.
Men da det så ud som om install. havde stået stille en halv time,
troede jeg, USB pennen var for lille:)
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2009 - 14:48 #5
den henter jo den version ned i temp som du vælger og det kan afhængig af din internet hastighed jo tage ent stykke tid..

jeg´husker noget om at det er en 7-800 mb den skal bruge.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juni 2009 - 16:11 #6
Ok tak, jeg prøver igen:)
Avatar billede case310 Nybegynder
02. juni 2009 - 21:03 #7
tak treatmenice smid et svar.:-)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 07:23 #8
jeg har en usb pen som version 10 ikke kan laves på.
den er også godt nok en ældre sag men om det skyldes det ved jeg ikke.
prøver lidt senere om den vil med en beta version - det tager ca. 15 minutter med min forbindelse at lave den

jeg har en kingston 16 gb som jeg lavede en på og der var ingen problemer overhovedet.

man kan sagtens bruge pennen til at have installations programmer og lignende på samtidig.

jeg har lavet min i win 7 styresystemet
Avatar billede off-line Nybegynder
03. juni 2009 - 16:07 #9
Ja det virker godt nok. Det troede jeg ellers ikke. Blev fuppet af,
at bjælken forneden blev ved med at køre. Men efter 50 minutter
brast min tålmodighed - USB pennen blev åbenbart aldrig færdig.
Men så prøvede jeg den, og så at den var i orden. Så det hele har altså ikke taget så lang tid alligevel.
Brugte en Kingston på 4GB, og hentede Fedora 10 KDE (i686)
Fint link:)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 16:15 #10
jeg skiftede min over til dansk men tror ikke du skal prøve at opdatere den med diverse ting - min holdt op med at virke så jeg måtte lave en ny.

nok om det og god fornøjelse med den - min skal kun bruges hvis en eller anden ikke kan komme ind sin pc - så er det jo også en del lettere med sådan en lille tingest i stedet for en cd

m.v.h
Avatar billede off-line Nybegynder
03. juni 2009 - 18:39 #11
Min skal bruges til samme formål, så jeg er helt enig, lader den
være som den er. Og som du ved, ikke alle har CD drev, så den er
rigtig god at have:)