Avatar billede canedo Nybegynder
29. maj 2009 - 13:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nybegynder: får fejl relateret til web.config

Jeg er grøn i asp.net, og får en fejl ved kørsel af website (del af øvelse fra WROX Beginning ASP.NET 2.0).

Meddelelse om parserfejl: Det er ikke tilladt at bruge et afsnit, der er registreret som allowDefinition='MachineToApplication', uden for programniveau. Fejlen kan være forårsaget af, at der er en virtuel mappe, der ikke er konfigureret som et program i IIS.

Kildefejl:
Linje 39: Set forms authentication and define the login page
Linje 40: -->
Linje 41: <authentication mode="Forms">
Linje 42: <forms loginUrl="Default.aspx" />
Linje 43: </authentication>

--
Jeg kan se at mappen ER tildelt som virtuel mappe i IIS'en.

Hvad er galt?
Avatar billede jokkejensen Novice
29. maj 2009 - 16:19 #1
"Fejlen kan være forårsaget af, at der er en virtuel mappe"

"Jeg kan se at mappen ER tildelt som virtuel mappe i IIS'en."

"Hvad er galt? "

hmmm.. Det er nok fordi det er en virtuel mappe, du skal oprette et nyt website.

/J
Avatar billede canedo Nybegynder
04. juni 2009 - 10:15 #2
hm... hehe, jeg har fundet ud af det. Det var fordi, at web.config optrådte flere steder på mit web og åbentbart gik i konflikt :-)

Må lukke denne her sag, og undskylder ulejligheden.