Avatar billede bcool Nybegynder
29. maj 2009 - 13:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

For høj lyd i mediecenter

Hej,

Jeg har et amitech homecenter living 610 mediecenter, hvor der er tilknyttet 5.1 højtalere direkte til mediecenteret (der er indbygget forstærker i mediecenteret) men jeg har lidt af et luksus problem: mit mediecenter spiller alt for højt!

Når jeg har skruet ned i Windows Mediecenter til 1 er lyden stadig pænt højt. Hvis jeg skruer yderligere ned, så slukker jeg jo helt for lyden.

Det jeg savner er nok et stykke software der kan give yderligere muligheder for at justere lydniveauet, sådan jeg kan få den under 1,0 i lyd, og derved ned til et accepttabelt niveau. Det værst når man ser fjernsyn igennem mediecenteret at lyden er utrolig høj selvom den står på 1.

Nogen ideer til hvordan det kan løses? Evt. igennem 3. part software da jeg har tweaket ved samtlige indstillinger jeg kunne finde både i Windows Media Center samt i Windows Vista.
Avatar billede some_one Nybegynder
29. maj 2009 - 14:56 #1
hvis det er en pc du bruger går du ind i start-kontrolpanel-lyd-højreklik på højtaler-egenskaber-niveauer dette lydsystem går windows media player igennem først.
Avatar billede bcool Nybegynder
30. maj 2009 - 08:15 #2
Problemet er at her står den på 1 over alt. Jeg kan altså ikke skrue yderligere ned uden at hele lyden forsvinder.

Jeg ville ønske man kunne installere noget yderligere software som kunne "justere" lyd niveauer yderligere end blot lyd i kontrolpanelet
Avatar billede some_one Nybegynder
30. maj 2009 - 20:58 #3
hvis det står på 1 skulle din lyd være nedsættet med 99% og yderliger 99% i windows mediaplayer så du må have verdens højeste højtaler x100 gange kraftiger eller så er der nok noget i vejen med din pc. undskyld jeg ikke kunne hjælpe
Avatar billede bcool Nybegynder
30. maj 2009 - 23:30 #4
@some_one
Problemet er at alle "skyderne" ved niveauer følges ad, så når jeg skruer ned for mediecenteret skruer jeg også ned for vista's samt SoundMAX kontrolpanelet. Så vil ikke sige 2 x 99% jeg skruer ned, men nærmere bare 99%