Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
28. maj 2009 - 20:50 Der er 7 kommentarer

Lenovo for unge?

Hej eksperter :)

Kan Lenovo godt gå til studerende (gymnasium), altså omkring de 16-18, eller vil det virke for hyped for den aldersgruppe?

Hilsen Sebastian
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2009 - 21:01 #1
Fatter ikke dit spørgsmål...

Spørger du om et specifikt mærke kan bruges af unge mellem 16 og 18???

Hvad er meningen med det spørgsmål?
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
28. maj 2009 - 21:22 #2
Hmm, jeg har altid haft det syn at Lenovos bærbare var rendyrkede business maskiner, men nu har jeg kigget en del på deres bærbare, blandt andet på grund af kvaliteten på produkterne.
Og så tænkte jeg at ville høre eksperternes mening, altså om de mente at Lenovo kunne være attraktivt for unge, eller om jeg bare skulle beholde synet om at Lenovo er business og derfor også kun til den slags brug.

Sebastian
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
28. maj 2009 - 21:48 #3
kære sebastian, man kan dog ikke rigtig se på dette på denne måde, lenovo er et skide godt mærke! det er ikke så tit at man egentlig ser en lenovo, men når man ser en bliver man da glad i låget, jeg sidder selv med en 10,2" lenovo og jeg er under 18, den er jeg meget meget glad for.
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
28. maj 2009 - 22:00 #4
Hmm, min fejl at formulere mig så dårligt.
Men kender umiddelbart så lidt til Lenovo, men har bare har hørt så meget godt Lenovo, og synes de er meget interessante (jeg skal på HTX efter sommerferien, derfor aldersgruppen :))

Sebastian
Avatar billede swiatecki Novice
28. maj 2009 - 23:54 #5
Sådan som jeg har forstået det er det dig der skal burge den, og du vil høre om det er korrekt? eller hvordan?

Anyways jeg sidder med en Lenovo R61i og slutter 2.g nu her, det er en kalsse maskine og den er virkelig god til studiet!
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
29. maj 2009 - 08:03 #6
der findes næsten ikke bedre bærbare end lenovo! :D
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. maj 2009 - 18:14 #7
Der findes forskellige modeller af bærbare fra Lenovo, fuldstændig som der findes forskellige modeller fra de fleste andre producenter.
Nogle er produceret til det professionelle marked, nogle er produceret til det private marked.
Forskellen ligger bl.a. i kvaliteten- i hvilken anvendelse maskineriet er optimeret til- (kontorbrug kontra spil og multimedie).
Du kan som tommelfingerregel tage prisen som udgangspunkt.

Hvis du vil have en mere professionel vinkel på det, så skal du ind omkring producenternes hjemmesider. Her skal du finde frem til de respektive datasheets, hvor du kan finde udførlige specifikationer på de enkelte maskiner.
Et kæmpe plus for lenovos vedkommende er, at du kan finde service og bruger manualer for alle deres produkter, plus at du også kan finde opdaterede drivere til din model, selv længe efter at de har været i handel, også uden at være registreret som forhandler eller reparatør.
Det er der ikke mange af producenterne, der kan konkurrere på.
Tag Acer som eksempel. Du kan få adgang til at købe reservedele til din maskine via deres hjemmesider, men du kan ikke downloade servicetegninger, eller reparatørmanualer til deres produkter. Dette er forbeholdt deres egne autoriserede reparatører.
Det kan selvfølgelig opfattes som en sikring af kvaliteten i reparationen, men det betyder samtidig, at hvis du selv vil reparere din 4-5 år gamle maskine, så er du tvunget til at betale den fulde pris ved kasse 1.
Konklusionen er altså:
Har du penge nok, så kan du købe hvilket produkt du måtte ønske, hvis du derimod ligner de fleste andre forbrugere, så kan det godt betale sig, at undersøge på forhånd, hvor meget kan du selv få lov til at bestemme ang. dit produkt.
Jo flere oplysninger du kan finde om en producents produkter, er samtidig en indikation på, hvilket serviceniveau du kan forvente i fremtiden.
Håber at dette indlæg giver dig lidt mere baggrund for at træffe et fornuftigt valg.
/ptj_11