Avatar billede dude Nybegynder
28. maj 2009 - 15:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vise N/A i celler med fejlen "#DIVISION/0!"

Hvordan får jeg Excel 2007 til at vise teksten "N/A" i celler med fejlen "#DIVISION/0!". Jeg har prøvet med betinget formattering og med funktionen HVIS.FEJL, men jeg kan ikke få det til at virke...

Hvad gør jeg???
Avatar billede x-lars Novice
28. maj 2009 - 15:47 #1
Nu skriver du ikke, hvad du har forsøgt med HVIS.FEJL, men denne virker fint for mig:

=HVIS(ER.FEJL(A1);"N/A";A1)

Den har bare det problem, at den svarer "N/A" på alle typer fejl, her manglende reference, ikke-tilgængelige opslag og division med 0. Der findes desværre ikke nogen specifik funktion til at isolere 0-divisionen.
Avatar billede dude Nybegynder
28. maj 2009 - 15:59 #2
Den melder om cirkulær fejl...

Eksempel:

Celle a1 = "0"
Celle a2 = "5"
Celle a3 = "=a2/a1"

Resultatet i celle a3 er "#DIVISION/0!"

I stedet for dette resultat skulle der gerne stå "N/A". Kan man det?
Avatar billede x-lars Novice
28. maj 2009 - 16:08 #3
Prøv med

=HVIS(ER.FEJL(A2/A1);HVIS(FEJLTYPE(A2/A1)=2;"N/A";"Anden fejl!");A2/A1)

Den burde faktisk kunne gøre det.
Avatar billede dude Nybegynder
28. maj 2009 - 17:26 #4
Det virker umiddelbart fint, men kan formlen simplificeres lidt, hvis den ikke behøver at skelne mellem typerne af fejl?
Avatar billede x-lars Novice
29. maj 2009 - 08:34 #5
sÅ burde denne kunne gøre det:

=HVIS(ER.FEJL(A2/A1);"N/A";A2/A1)
Avatar billede dude Nybegynder
29. maj 2009 - 08:55 #6
Helt perfekt. Tusind tak for hjælpen. Smid et svar så du kan få dine velfortjente point...
Avatar billede x-lars Novice
29. maj 2009 - 11:03 #7
Kommer her! ;-D