Avatar billede hestetoften Nybegynder
28. maj 2009 - 12:47 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

søgeforslag som på google

Jeg sidder og leger lidt med tanken om at lave en "dropdown" liste som den der er når man skriver i søgefeltet på google og youtube.

Men hvilken element bruger de til listen, som man kan scrolle op og ned i vha. piletasterne.
Avatar billede ebusiness Nybegynder
28. maj 2009 - 13:11 #1
Det kan gøres på mange måder, men Google bruger en tabel som er placeret vha. position:absolute hvor rækkernes baggrund skifter farve alt efter hvad man har markeret. Det er vel egentlig ikke så svært at lave, det tager bare en masse detaljer for at det kommer til at føles rigtigt. Hvis du søger kan du sikkert finde 117 forskellige løsninger til at sakse fra.
Avatar billede majbom Novice
28. maj 2009 - 14:12 #2
måske der er noget brugbart her:

http://woork.blogspot.com/2009/02/useful-ajax-auto-suggest-scripts.html

det lyder i hvert fald som noget auto suggest du leder efter, og som #1 siger er der flere måder at gøre det på.
Avatar billede hestetoften Nybegynder
28. oktober 2010 - 13:58 #3
Lukker
Avatar billede majbom Novice
28. oktober 2010 - 22:03 #4
okay...
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 11:40 #5
husk at acceptere svar - ellers er der ikke lukket...