Avatar billede mads2008 Nybegynder
28. maj 2009 - 00:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PHP edit vil ikke opdatere mysql

Hvorfor vil den ikke opdatere row "henvisning" i mysql?

Det er rimeligt simpelt og det virker fint på en anden server.

Jeg får absolut ingen fejlmeddelelse.

<?
mysql_connect("localhost","username","password");
mysql_select_db("my_db");

if(!isset($cmd))
{
  $result = mysql_query("select * from henvisning order by id");

  //loop
  while($r=mysql_fetch_array($result))
  {
      $hold=$r["hold"];
      $id=$r["id"];

      echo "$hold - <a href='editHenvisning.php?cmd=edit&id=$id'>Edit</a>";
      echo "<br>";
    }
?>
<?
if($_GET["cmd"]=="edit" || $_POST["cmd"]=="edit")
{
  if (!isset($_POST["submit"]))
  {
      $id = $_GET["id"];
      $sql = "SELECT * FROM henvisning WHERE id=$id";
      $result = mysql_query($sql);
      $myrow = mysql_fetch_array($result);
      ?>

      <form action="editHenvisning.php" method="post">
      <input type=hidden name="id" value="<?php echo $myrow["id"] ?>">

      Title:<INPUT TYPE="TEXT" NAME="hold" VALUE="<?php echo $myrow["hold"] ?>" SIZE=30><br>
      Title:<INPUT TYPE="TEXT" NAME="dato" VALUE="<?php echo $myrow["dato"] ?>" SIZE=30><br>
      Title:<INPUT TYPE="TEXT" NAME="start" VALUE="<?php echo $myrow["start"] ?>" SIZE=30><br>
      Title:<INPUT TYPE="TEXT" NAME="slut" VALUE="<?php echo $myrow["slut"] ?>" SIZE=30><br>

      <input type="hidden" name="cmd" value="edit">

      <input type="submit" name="submit" value="submit">

      </form>

<? } ?>
<?
  if ($_POST["$submit"])
  {
      $hold = $_POST["hold"];
      $dato = $_POST["dato"];
      $start = $_POST["start"];
      $slut = $_POST["slut"];
      $sql = "UPDATE henvisning SET hold='$hold',dato='$dato',start='$start',slut='$slut' WHERE id=$id";
      $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error() . '<br />' . $sql);
      {
header("Location: " . $_SERVER['php_SELF']);
}
    echo " opdateret.";
    }
?>
Avatar billede Syska Mester
28. maj 2009 - 05:50 #1
sikkert forskellige php settings.

Har du kigget i din apache/iis log ?

Er du sikker på at du får udskrevet fejl på det andet hotel og at de ikke kun kommer i httpd loggen på serveren ?

// ouT
Avatar billede majbom Novice
28. maj 2009 - 06:39 #2
er du sikker på at den kommer ind i din

if ($_POST["$submit"])

?
Avatar billede mads2008 Nybegynder
28. maj 2009 - 10:01 #3
Jeg bør nok indledningsvis skrive at jeg er grafiker og webdesigner.
Script/prog/php-syntax termer kender jeg kun til husbehov+.

Buzzzz: Jeg har ikke kigget i apache log ...hvor finder jeg den? Bare sådan ca? :o)

splazz: Jeg er faktisk ikke rigtigt sikker på noget? Jeg ved bare det samme virker på en anden server.

Platform: Apache/2.0.54 (Debian GNU/Linux) mod_python/3.1.3 Python/2.3.5 PHP/4.3.10-19 mod_ssl/2.0.54 OpenSSL/0.9.7e

MySQL information: Alle privilegier er ok, se DB layout -> img-link herunder.

[img]http://www.ungecoach.dk/screenshot_01.jpg/img]
Avatar billede mads2008 Nybegynder
28. maj 2009 - 10:22 #4
Avatar billede zkill Nybegynder
28. maj 2009 - 10:30 #5
haha..
fejlen er her:

<?
  if ($_POST["$submit"])
  {
      $hold = $_POST["hold"];
      $dato = $_POST["dato"];
      $start = $_POST["start"];
      $slut = $_POST["slut"];
      $sql = "UPDATE henvisning SET hold='$hold',dato='$dato',start='$start',slut='$slut' WHERE id=$id";
      $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error() . '<br />' . $sql);
      {
header("Location: " . $_SERVER['php_SELF']);
}
    echo " opdateret.";
    }

Du kalder $_POST["$submit"])
Men din variabel hedder altså kun submit og ik $submit..
så ændre den til $_POST["submit"]) så sku det virke..
Avatar billede zkill Nybegynder
28. maj 2009 - 10:34 #6
plus godt råd...
Alle variabler du henter fra et tekst felt.. selvom du selv skriver teksten.. burde du bruge 'mysql_escape_string($tekst)' rundt om.. For at undgå du f.eks. laver en ' eller \

$hold = mysql_escape_string($_POST["hold"]);
$dato = mysql_escape_string($_POST["dato"]);
$start = mysql_escape_string($_POST["start"]);
$slut = mysql_escape_string($_POST["slut"]);
Avatar billede mads2008 Nybegynder
28. maj 2009 - 10:39 #7
zkill: Langt ude, nu virker det hele. Takker 100000000 gange.

Svar, så får du cigar :o)
Avatar billede majbom Novice
28. maj 2009 - 11:11 #8
hehe,den havde jeg sq overset :s
Avatar billede majbom Novice
28. maj 2009 - 11:11 #9
og jeg havde endda copy/pastet koden - fuck det er ringe! hehe
Avatar billede zkill Nybegynder
28. maj 2009 - 21:20 #10
så lidt..
Og jah... det tit sådan nogle små fejl.. :)
Men som en af de andre skrev.. altid lav et tjek om du kommer ind i din if-sætning.. for så ved du hvor du skal lede efter din fejl.. :)