Avatar billede mobius6 Juniormester
27. maj 2009 - 19:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny Laptop (igen)

Så er der gået et års tid og det er tid til en ny laptop :-)
Sidst fik jeg anbefalet HP HP nx942, og den var sgu fin
mine behov har ikke ændret sig siden så jeg har genbrugt sidste års spørgsmål:

"....så jeg håber i vil hjælpe med et par gode bud på en "workstation-like" laptop. Skal ikke agere server eller sidde i netværk. og skal iøvrigt ikke noget fancy stuff.

Formål:
primært til grafisk arbejde (flash, photoshop, illustrator, 3D Studie, mv) skal erstatte min stationære (alvorlige) maskine når jeg er ude af huset, hvilket er det meste af tiden ;).

VIGTIGT:
kraftig grafisk maskine gerne  19" skærm eller større
- god farve gengivelse.
- maximal RAM  og godt grafikkort?

MINDRE VIGTIGT:
Spil.

IKKE VIGTIGT (= ligemeget)
- Vægt, udseende, navn, bluetooth, brænder, TV out. finger-lås eller lign. futuristiske log-in funktioner og den slags.

prisleje mellem optil ca. 15DKK (men gerne under :-))
Og naturligvis IKKE MAC.
og IKKE Toshiba eller lign. brands med besværligt firmware.

på forhånd tak ;-)

//M6
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
27. maj 2009 - 19:55 #1
Hej mobius6

Prøv at tage en kigger på Lenovos Thinkpad serie: Det er rendyrket workstation uden så meget vrøvl ;)
De har desuden også god kvalitet osv.

Især deres W-serie er nogle ordentlige klepperter.

Sebastian

http://www.pc.ibm.com/dk/thinkpad/
Avatar billede WildL Nybegynder
27. maj 2009 - 20:18 #2
De her Dell XPS M1730 er heller ikke det værste:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1730?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Se f.eks. nr. 2 på listen. Den er dejlig :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2009 - 20:26 #3
WildL - det er ikke en gamermaskine han efterlyser...
Avatar billede WildL Nybegynder
27. maj 2009 - 20:32 #4
I know, men han efterlyser grafik. Gaming går hånd i hånd med god grafik.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2009 - 20:42 #5
Du må læse lidt mere på lektien...

De kort er som sådan ok til grafik, men det den skal bruges til vil jeg sige der skal bruges et grafikkort i Quadro familen.

Evt. http://www.jyskitcenter.dk/notebook_fujitsu_siemens/fujitsu_s_celsius_h270_154_4gb_320gb_business_xp_pro_1716_da.html

Den er på 15.4" da det er en professionel maskine.
Alt der over er i 99% af tilfældende en consumer notebook (notebook rettet mod private forbrugere).