Avatar billede mdn91 Praktikant
27. maj 2009 - 16:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med S.T.A.L.K.E.R 1 + 2 (grafik)

Hej.

Jeg har lige købt S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl samt 2'eren: Clear Sky.

Jeg har haft Shadow of Chernobyl installeret før, samt spillet det en del, (lånt af en ven) hvor det har kørt upåklageligt, men nu har jeg et mystisk problem med begge spil, som jeg simpelthen ikke kan finde en løsning på.

Problem ligger i, at himlen ser meget underlig ud, når man kigger rundt inde i spillet, bliver omgivelserne som træer osv. nærmest "hængende" i himlen, det er enormt irriterende.

Jeg har naturligvis hentet den nyeste patch til spillene, og installeret disse, men det løser ikke problemet. Jeg har også rodet meget med grafik indstillingerne inde i spillet, men intet hjælper.

Min PC er en 3 - 4 år gammel HP bestående af:

AMD Athlon 64 3500+
2046 MB Ram
NVIDIA GeForce 6200SE Turbocache

Nogen som kan hjælpe med dette irriterende problem??
Avatar billede Slater Ekspert
27. maj 2009 - 18:23 #1
Har du også hentet nyeste driver til dit grafikkort?
Jeg havde lignende problemer med 1'eren for længe siden, som blev løst af en driveropdatering.

Og forresten er Clear Sky ikke 2'eren det er STALKER 1.5. Der kommer både en STALKER 1.6 (Call of Pripyat) og en STALKER 2 senere. Bare for info, hvis du ligesom mig er vild med de spil.
Avatar billede kkthxbye Nybegynder
27. maj 2009 - 20:16 #2
Prøv dette (Clear sky):
- Højreklik på genvejen til spillet.
- Vælg egenskaber.
- Under destination, paster du dette ind til sidst:
XR_3DA.exe -gpu_nopure

- dit target felt skulle så gerne se ca. sådan her ud, alt efter hvor spillet ligger på din harddisk.

"C:\Program Files\Deep Silver\S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky\bin\xrEngine.exe" XR_3DA.exe -gpu_nopure
Avatar billede mdn91 Praktikant
28. maj 2009 - 10:52 #3
Det hjalp med at opdatere grafikkortet (DOH) men men men - der er stadig en glitch i Clear Sky - alle personerne er halvt gennemsigtige, der mangler nærmest nogle pixels, alt efter hvilken vinkel og afstand man ser karakteren fra.

KKTHXBYE - Den skriver at stien ikke findes/er ukorrekt?