Avatar billede wiwi Praktikant
27. maj 2009 - 16:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gradient med 100 transparens i den ene ende

Hej
Er der nogen der ved hvordan man laver en gradient der en 100% transparent i den ene ende og 100% hvid i den anden ende?

Jeg er åben overfor at det måske kan lykkes i photoshop el. andet program
Avatar billede nissen2630 Novice
27. maj 2009 - 16:36 #1
GIMP kan gøre det uden nogle problemer
Avatar billede prodic Mester
27. maj 2009 - 17:04 #2
Det kan lade sig gøre i Illustrator CS4.
Mener Photoshop CS2 og frem har understøttet den funktion.
Avatar billede nissen2630 Novice
27. maj 2009 - 18:49 #3
Endnu en gratis program der kan det:

Paint.net:
http://www.getpaint.net/doc/latest/en/GradientTool.html
Avatar billede wiwi Praktikant
27. maj 2009 - 20:37 #4
Jeg arbejder i cs3, men hvordan ville I gøre det i photoshop/illustrator? Jeg kan ikke få den til at blive gennemsigtig i den ene ende.
Avatar billede dortek Nybegynder
27. maj 2009 - 20:48 #5
Illustrator CS3 kan ikke lave transparent forløb som du ønsker det (men det kan Illustrator CS4)

Med Photoshop er det en anden snak:
1. Vælg dit forløbsværktøj fra værktøjskassen
2. I options-bjælken klikker du på forløbet for at oprette et nyt
3. I boksen der kommer frem kan du nederst se dit forløb og disse "huse", der symboliserer farverne i forløbet. "Huset" under forløbet vælger farven og "huset" over forløbet definerer opacititet.

Prøv det af - håber du kan få det til at virke ;-)
Avatar billede wiwi Praktikant
27. maj 2009 - 21:51 #6
Tusind tak for alle svarene (hvor er eksperten bare en superfed side) og tak til dig dortek, det virkede.
wiwi