Avatar billede dossing Nybegynder
27. maj 2009 - 13:01 Der er 5 kommentarer

skalere med "selection tool"

vil skalere via "selection tool" + crtl
- så elementet bliver skaleret proportionelt.

hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2009 - 13:29 #1
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener, men jeg prøver at guide dig.
først skal du sørge for, at dit lag ikke er et baggrundslag. Dobbelt klik på laget og vælg o.k.

så skal du holde shift nede og ikke ctrl.

Håber det hjalp dig, ellers må du jo forklare lidt nærmere.
Avatar billede wiwi Praktikant
27. maj 2009 - 16:22 #2
Ja du skal holde shift nede, så bliver det proportionalt
Avatar billede dossing Nybegynder
27. maj 2009 - 19:51 #3
har prøvet med at dobbelt-klikke, markere "group" (som er en blomsterbuket, som derfor består af mange dele)....holdt shift nede...MEN den tillader ikke en fastlåst proportionel skalering.

hvad gør jeg så?

I CS3 markerede man bare objektet - hold shift nede og trak, så blev det skaleret proportionelt...

Vil det hjælpe hvis jeg sendte dig filen?....kan man vedhæfte filer i disse samtaler?
Avatar billede dortek Nybegynder
27. maj 2009 - 20:45 #4
Måske er det fordi din Bounding Box er slået fra. Tjek din view-menu og se om den er fremme. Det er via din Bounding Box at du kan skalere - fuldstæbdig ligesom i CS3, som du selv skriver: Klik på objekterne og tag fat i din bounding Box, hold shift nede for at becare proportionerne...
Avatar billede dossing Nybegynder
28. maj 2009 - 15:03 #5
min Bounding Box er slået til....kan simpelhen ikke forstå det ikke virker?????