Avatar billede andreasmh Nybegynder
27. maj 2009 - 11:03 Der er 4 kommentarer

Et spørgsmål om SEO

Hej
Jeg er netop i gang med at starte en shop på nettet og har prøvet at sætte mig lidt ind i SEO, men det er svært forståeligt for en som mig, der ikke har det store tekniske talent.

Jeg har en oprindelig kodning, som ser ud som følgende:
____________________________________________________
<!-- Page layout by Simple Template System (STS) v2.01 on osCommerce 2.2-MS2 - http://www.diamondsea.com/sts/ -->
<!-- Using Template File [includes/sts_template.html) -->
<html>
<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<title>Shopname</title><base href="http://shopname.dk/">

<!-- start get_javascript(applicationtop2header) //-->

<!-- end get_javascript(applicationtop2header) //-->

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css">
<style type="text/css">

<!--.style1 {font-size: 11px}-->

</style>

</head>
____________________________________________________

Hvis jeg skal gøre denne søge optimerings venligt kan jeg godt så bare skrive:
____________________________________________________
<!-- Page layout by Simple Template System (STS) v2.01 on osCommerce 2.2-MS2 - http://www.diamondsea.com/sts/ -->
<!-- Using Template File [includes/sts_template.html) -->
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Butiksnavn, vi har babiedukker, puddelhunde og trægulve</title><base href="http://Butiksnavn.dk/">

<meta name="keywords" content="søgeord 1, Søgeord 2, Søgeord 3, Søgeord 4, Søgeord 5, Søgeord 6, Søgeord 7, Søgeord 8, Søgeord 9, Søgeord 10, Søgeord 11, Søgeord 12" />

<!-- start get_javascript(applicationtop2header) //-->
<!-- end get_javascript(applicationtop2header) //-->
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css">
<style type="text/css">
<!--
.style1 {font-size: 11px}
-->
</style>
</head>
____________________________________________________

Vil det virke og vil det være rigtigt. Er der andre måder jeg kan få SEO optimering via kodning? Altså på et niveau hvor jeg kan være med.

Svar gerne på niveau der er forståeligt for mig:-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. maj 2009 - 11:32 #1
for det første bør du også have en meta name="description" content=

Du bør sørge for at titel, meta name="keywords" og "descritpion" dels kun indeholder søgeord der faktisk er i den enkelte sides tekst og dels er optimeret til hver enkelt side

Du bør kæle for det tekstmæssige indhold, der skal være meget og godt indhold.

Du bør arbejde på at skaffe links, også dybe links der linker ned i din dokument struktur
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. maj 2009 - 17:36 #2
Det handler også om at bruge de samme ord og sætninger i dine overskrifter og produktbeskrivelser, som dine potentielle kunder søger med.

Der er mange ting, prøv at implementere nogle af de SEO forslag du får her og så vis webshoppen til os når du har den oppe.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
28. maj 2009 - 00:29 #3
SEO er et meget teoretisk område og folk der kender meget til det holder desværre kortene lidt tæt på kroppen - da det er deres levebrød at rådgive og vejlede i SEO. Men der er altid nogle basiske ting, som man kan starte med ;)

Husk, at søgemaskineoptimering ikke handler om at få folk ind på forsiden. Folk der søger på fx. Google i dag forventer, at få en side frem, der omhandler deres søgeord - ikke en forside, som de så selv skal søge videre på. Det er de simpelhen for dovne og forkælede til - de lukker siden ned og tager det næste link i rækken til de finder deres søgeord.

Selvf. skal du få folk til din forside, men det er links udefra, der linker til dig - og folk, som kender din hjemmeside, der kommer ind her. På Google skal du arbejde med det, som jeg beskriver herover; det kaldes også for landingpages. Dvs. har du en vare i osCommerce er det det enkelte vare med tilhørende søgeord, som du skal optimere på, således at google går direkte ned på vares side.

Mange omtaler eksterne links som vigtige og det er de self. Nu er Danmark forholdsvis et lille land i Googles øjne, så alle links er vigtige udanset, hvad deres søgeord er. Men i større lande og på engelske søgeord er det vigigt, at dem der linker til dig, også er indenfor samme branche, og har nogenlunde de samme søgeord som dig.

Rent teknisk kan du gøre følgende:

En title som indeholder dit søgeord.
En keyword-meta, som indeholder +/-10 søgeord pr. side.
En description-meta, som indeholder søgeord.
Der ikke er mange inline stylesheets og javascript, som ligger i toppen af kildekoden.
At tekst ikke ligger i et javascript - dvs. når javascript er deaktiveret skal teksten være læselig.
At tekst eller din navigation ikke ligger i flash.
At din navigation likker som tekst og er linket via <a href=''>.
At du kun har et ekstern link på forsiden.
En headline 1 (h1) som indholder søgeord.
En tekst indeholder søgeord - helst i starten af din tekst.

Håber at du kan bruge dette til noget.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
18. april 2011 - 16:47 #4
Lukketid?