Avatar billede klavil Seniormester
26. maj 2009 - 23:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor stor en Pc kræves for at køre 1080 P, da mit mediacenter ikke kan

Hej.
Jeg har bygget et mediacenter for nogen tid siden og er begyndt at hente lidt 1080p fra nettet, men min pc hakker i det. Det er en X2 4800+ med 2 gb DDR2 ram. Bundkortet er med onboard grafikkort (mener det hedder X1250 radeon). Er det ikke nok? Bruger VLC til at køre det på??
Avatar billede WildL Nybegynder
27. maj 2009 - 00:02 #1
Se side 4 i denne "guide" til 1080p og 720p. Der er nogle test resultater baserede på forskellige PC'ere.

http://www.digital-digest.com/articles/highdefdvd_test_page1.html

Jeg kan desværre fortælle dig at din PC med meget stor sandsynlighed, aldrig kommer til at kunne køre 1080p smooothly.
Avatar billede klavil Seniormester
27. maj 2009 - 14:38 #2
Tak for linket. Ja der er ekstrem forskel på HD og full HD. Nu ved jeg da hvorfor. Smid lige et svar og tak for hjælpen
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2009 - 21:23 #3
Med et ordentligt grafikkort kommer du langt...
Avatar billede WildL Nybegynder
28. maj 2009 - 13:32 #4
Jeg vil da mene at det var et svar jeg gav? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2009 - 20:36 #5
Det var det, hvad er problemet?
Avatar billede WildL Nybegynder
30. maj 2009 - 12:57 #6
Han skrev bare, "smid lige et svar og tak for hjælpen". Det var det jeg ikke lige forstod...