Avatar billede madeindk Nybegynder
26. maj 2009 - 23:40 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Exchange 2003 på TDC linie - modager ingen emails, men sender fint

Hej eksperter :-)

Jeg har opsat en Exchange 2003 server på en privat TDC linie, umiddelbart ser den ud til at spille - den sender ihvertfald fint. Men når jeg skal modtage sker der ingenting, overhovedet.

Jeg har opsat mine MX recorder på gratisdns på følgende måde:
- mitdomæne.dk | mitdomæne.dk | 10 | 43200
- mitdomæne.dk | mitdomæne.dk | 20 | 43200

Har også port 25 og 110 åben i min router.

Er der nogen der har en fornuftig løsning?
Avatar billede snowball Novice
26. maj 2009 - 23:46 #1
Har du læst nedenstående?

Jeg vil gerne have min egen mailserver, hvad skal jeg gøre?
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6003
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. maj 2009 - 23:48 #2
Ja, det har jeg læst - flere gange. Og som jeg skriver jeg har gjort præcist som der står der - udover det med mail relay. Tror det er der tråden knækker, hvordan opsætter man det - ved du det?
Avatar billede snowball Novice
27. maj 2009 - 08:45 #3
Så din nr 2 MX record ser egentlig ud som nedenstående?

mitdomæne.dk | backup-mx.post.tele.dk | 20 | 43200
Avatar billede snowball Novice
27. maj 2009 - 08:48 #4
Kender personligt ikke noget til Exchange, men prøv og læs http://www.dnsexit.com/support/mailrelay/exchange/setup.htm
Avatar billede madeindk Nybegynder
27. maj 2009 - 09:24 #5
Ja, den ser sådan ud - mitdomæne.dk | backup-mx.post.tele.dk | 20 | 43200 - det er bare mig der har skrevet forkert.

Men hvad er TDC relay adresse? Er det backup-mx.post.tele.dk eller smtp.mail.dk?
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. maj 2009 - 09:45 #6
smtp.mail.dk mener jeg bestemt, eller også er det asmtp.tele.dk.
Avatar billede madeindk Nybegynder
27. maj 2009 - 09:48 #7
Jeg har indsat smtp.mail.dk, der hvor de indsætter "relay.dnsexit.com" på de screenshots her: http://www.dnsexit.com/support/mailrelay/exchange/setup.htm

Jeg kan stadig sende fint, men stadig ikke modtage :(
Avatar billede snowball Novice
27. maj 2009 - 11:22 #8
Det er "asmtp.mail.dk" som nævnt på mit første link der skal bruges som Smart Host.
Avatar billede madeindk Nybegynder
27. maj 2009 - 12:11 #9
Vi er enige om man indstillinger Smart Host under:
System Manager > Protocols > SMTP > Default SMTP Virtual Server
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2009 - 17:34 #10
hvis du har sat routing groups op også, skal du også tilføje asmtp.mail.dk på "internet mail SMTP connector (servernavn)"
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2009 - 17:38 #11
men alt det her er jo sendeproblemer og dem har du ikke. har du en forward af port 25/110 til din exchange server på din firewall. har du selv en DNS server installeret, skal du også oprette MX records herpå.
Avatar billede madeindk Nybegynder
27. maj 2009 - 18:49 #12
Jeg har selv installeret DNS server på min server. Troede ikke man kunne leve foruden, da den også er sat op som domain controller? Hvor skal jeg skrive MX recods i min DNS?
Avatar billede madeindk Nybegynder
27. maj 2009 - 18:57 #13
Og ja, jeg har opsat port 25 og 110 hen til min server.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2009 - 21:19 #14
på dit domæne i DNS consollen højreklikker du bare og vælger ny Mail exchanger MX record og indtaster de nødvendige oplysninger
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2009 - 21:22 #15
husk at sætte din exchange op sikkerhedsmæssigt så den ikke kan bruges til relay af spam mails
Avatar billede madeindk Nybegynder
28. maj 2009 - 08:46 #16
Host or child domain - hvad skal jeg skrive der?

Og hvad er fully qualified domain name?
Avatar billede madeindk Nybegynder
28. maj 2009 - 09:06 #17
Nu har jeg oprettet følgende under mit domæne i "Forward Lookup Zones"

1) Mail Exchanger (MX) domænenavn.dk (prioritet: 10)
2) Mail Exchanger (MX) backup-mx.post.tele.dk (prioritet: 20)
Avatar billede madeindk Nybegynder
30. maj 2009 - 23:51 #18
Er alle forsvundet, eller er der ingen løsning når port 25 er lukket? :(
Avatar billede jpsa Nybegynder
31. maj 2009 - 12:04 #19
Hej madeindk

Jeg har et lignende problem med TDC.

Jeg har haft flere mailservere kørende (Apache James) i lang tid, men den 19. maj 2009 kunne jeg ikke modtage mails og jeg kan stadig ikke modtage mails.

Jeg har ringet til TDC op til flere gange for at høre om de har nogle problemer eller ændret opsætningen i nogle af deres systemer, men de afviser alt og siger at det må være mig selv der har lavet en fejl.

Siden den 18. maj 2009, hvor jeg godt kunne modtage mails og til dato, har jeg ikke foretaget nogen ændringer i opsætningen af mine mailservere.

Jeg har prøvet at sende mails fra GMail, Hotmail og fra min personlige e-mail adresse hos TDC, men ingen af dem når mine mailservere.

Efter en dags tid modtager jeg returmails fra TDC om at mailserveren ikke kan findes.

Jeg har prøvet at forny ip adressen, ping, telnet, putty og dette fra flere forskellige ISPer og de kan alle finde min mailserver uden problemer.

IP adressen er heller ikke blacklistet i diverse databaser.

Jeg har også fået oprettet en rdns hos TDC via hostmaster, men det har ikke afhjulpet problemet.

Gennem min egen software, hvor jeg bruger andre porte end 25 virker alt som det skal. Jeg kan modtage fra hvem som helst / hvor som helst uanset om jeg er på TDCs net eller hvilket som helst andet net.

Pt. afventer jeg svar fra TDC postmaster, hvor jeg beskriver problemet for at høre om de har kendskab til eventuelle problemer og/eller nye ændringer.

Umiddelbart, hvis postmaster ikke kan hjælpe, så vil min løsning nok være at gå over til et erhvervs abonnement, hvor der ikke skulle være de samme begrænsninger omkring blokering af port 25.

Efter min bedste overbevisning så må TDC havde ændret et eller andet i forhold til tidligere som gør at jeg ikke kan modtage noget som helst på port 25 selv med DNS opsat efter forskrifterne.
Avatar billede madeindk Nybegynder
01. juni 2009 - 16:44 #20
Ok - interessant svar. Glæder mig til at høre hvad TDC svarer. Men så lyder det til at jeg må droppe mit projekt, og evt. købe mig til hosted exchange.

Mange tak for dit lange svar - holder lige tråden åben.
Avatar billede jpsa Nybegynder
03. juni 2009 - 13:58 #21
Hej Madeindk

Jeg har netop modtaget et svar fra TDC Postmaster og han skriver:

"TDC har blokeret port 25 (som de fleste andre udbydere) pga. spam. Man skal have en fast ip-adresse for at port 25 ikke er blokeret. Denne kan du bestille via kundeservice på tlf. 80 80 80 80"

Altså intet rigtigt brugbart.

Hvis du kun skal bruge 1 IP adresse så kan du eventuelt prøve med en fast IP adresse da de, efter hans udsagn, ikke blokerer for denne port selv ved TDC Bredbånd Privat. I min e-mail til postmaster angav jeg også hvilken forbindelse jeg sidder på så man må gå ud fra det gælder.

Mit problem er at jeg bruger 6 IP adresser, og jeg mener de koster 50 kr. stykket. Så, hvis bare skiftet til Bredbånd Erhverv, lukker op for port 25 så er det billigere for mig at fortsætte med 6 dynamiske IP adresser.

Jeg regner med at give TDC et kald senere i dag for at høre nærmere og bestille… herefter kan give en tilbagemelding omkring forløbet og om det virker eller ej.
Avatar billede jpsa Nybegynder
09. juni 2009 - 14:20 #22
Hej Madeindk

Jeg har haft en/flere samtaler med TDC... (ren kaos)

Jeg ringede først til TDC Privat og hørte om det var muligt at få flere faste IP adresser, men jeg fik at vide det ikke var muligt.

Jeg ringer derefter til TDC Erhverv for at høre om mulighederne. Jeg fortæller at vi/jeg gerne vil have det hele flyttet over i et Erhvervs abonnent så der ikke er problemer med blokering af nogen art.
Jeg spørger og siger eksplicit flere gange om det bliver det samme (20/1 Mbit, 6 dynamiske IP adresser osv.). Det får jeg at vide det bliver det.

Jeg siger også at de ikke behøver at sende mig noget som helst da vi allerede har det der skal til og at jeg selv kan ordne det. Men... jeg skal have et nyt modem som minimum, no choice.

Dagen efter modtager jeg en bekræftelse og hvad ser jeg... uhhh... Lige et surt opstød: En ting er hvad man spørger om, en anden hvad man får at vide, en tredje hvad man bestiller og en fjerde hvad man så i sidste ende modtager... Agggghhh.

Der står at jeg har bestilt en 10/1 Mbit forbindelse, de tager sig betalt for nedtagning af den nuværende forbindelse, betaling for ny modem og forsendelse, udvidet service mm.

Forbindelsen kan også først blive aktiveret den 11. juni 2009 efter 16:00... ikke før!

Ok, ok... bare så længe "lortet" kommer til at virke og hvis der er færre problemer med en Erhvervs forbindelse så er det fint med mig. Tingene kan altid ændres på et senere tidspunkt.

De skriver også at jeg modtager et særskilt brev omkring IP adresser.

I dag, den 9. juni modtager jeg så et nyt modem. Og hvad ser jeg, det er et helt nyt modem magen til det jeg allerede har... uhhh... hvorfor jeg skal betalte for et modem magen til...

Jeg har endnu heller ikke modtaget noget brev omkring IP adresser.

Kort fortalt, så gælder jeg mig utroligt meget til at se hvad jeg kommer til at modtage og hvad det kommer til at koste... for, hvis jeg skal være ærlig, så ved jeg ikke helt hvad det ender med.

Jeg håber alt kommer i orden torsdag den 11. juni 2009… men lur mig om der kommer endnu flere problemer, mange problemer, men vi får at se hvad det ender med.

Jeg ved ikke hvor meget du kan bruge det jeg skriver til, men det kan forhåbentlig give en ide om, hvad og hvilket problemer der kan/vil opstå hvis du skal ud i noget lignende.

Jeg giver lige en sidste melding omkring dette eventyr på torsdag og hvis det ikke virker håber jeg de har en plads klar til mig på en lukkede afdeling.
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 11:28 #23
En kommentar:
Prøv fra din en pc på hjemme ADSL at skrive:
cmd -> telnet "din wan ip på din exchange server" 25
Får du et svar?
Ja, så ligger fejlen i din exchange
Nej, så ligger fejlen hos TDC eller i din router
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. juli 2009 - 09:33 #24
Lukker - projektet er droppet
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. juli 2009 - 09:33 #25
Svar