Avatar billede curiosus Nybegynder
26. maj 2009 - 16:18 Der er 2 kommentarer

Konvertering af Access 1.0 database til nyere

Jeg har en Access 1.0 database som jeg ønsker at konvertere til en nyere version.  Kan nogen hjælpe med det?

Evt. step 2. kunne være, mod betaling, at konvertere databasen til et eller andet online format, så vi bliver helt fri for at bruge access i fremtiden
Avatar billede supertekst Ekspert
26. maj 2009 - 16:38 #1
Måske - men når du nævner step 2 - hvilken kontekst skal data anvendes i?
Avatar billede hnteknik Novice
26. maj 2009 - 20:21 #2
Hm - konvertering skal nok ske i to omgange. Pre Access97 kan vist ikke konverteres mere med de nye versioner. Så der skal nok anvendes en 97 eller 2000 Access for at løfte den op.

LDet er muligt at løftre det op til online MS SQl/Access, hvor arbejdet afhænger af udforming af forms.