Avatar billede petan Nybegynder
24. maj 2009 - 17:44 Der er 1 løsning

Begrænse adgang til enkelt program når der logges på med RD

Hej eksperter,

Jeg administrerer en Windows Server 2008, som primært bruges til et økonomisystem. Der er enkelte brugere, som er nødt til at logge på systemet udefra, og af forskellige årsager, vil jeg gerne, at de oprettes som brugere så de kan logge direkte på serveren (via remote desktop), men med meget begrænset adgang.

Jeg har selv tidligere haft adgang til en Windows Sever, hvor jeg kun kunne tilgå et enkelt program og alt andet var skjult - selv start-knappen var "væk". Når jeg åbnede remote desktop, så åbnede programmet af sig selv med det samme.

Hvordan gør jeg dette?

På forhånd tak!

/petan

p.s. hvorfor er der ingen kategori til MS Server 2008?
Avatar billede f-bs Nybegynder
15. september 2009 - 14:48 #1
Har du fundet svar?

Ellers burde du kunne sætte stien til programmet ind på brugerens konti i enviroment fanen i AD'et.

Det gør jeg med nogle af vores brugere som kun skal have adgang til et enkelt program (også i mit tilfælde et økonomi system).

Jeg ved ikke om du kan sætte det direkte på serveren i terminal services - men så tror jeg også du bliver ramt af den hvis du logger på for at administrere systemet.

Bemærk: Hvis du indtaster et program på Enviroment fanen vil brugeren "starte" dette program hvergang de logger på en terminal server eller citrix server! (Dog ikke hvis de blot logger på en workstation!)