Avatar billede ceacer Praktikant
24. maj 2009 - 00:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer efter formatering

Jeg har netop formateret min stationære computer, men kan nu ikke komme på nettet igen. Jeg bruger TDC webspeed (Yousee). Jeg har slukket for router, modem og pc og startet det op i den rigtige rækkefølge, men det hjælper ikke noget. Normalt skal man gå ind på service.webspeed.dk for at registrere/aktivere sig igen, men det kan heller ikke lade sig gøre.

Ud over at starte forfra med XP har jeg kun installeret antivirus på computeren og intet andet gjort.

nogen forslag??
Avatar billede haverslev Novice
24. maj 2009 - 09:25 #1
Når maskineen er formateret, så er der ingen drivere derpå mere, så når du har installeret XP, så skal du installere alle driverne til dit bundkort - chipset, lan, lyd osv. osv.
Det lyder nemlig som om du slet ikke har noget netværk(kort)installeret på maskinen pt.

Du har sikkert en cd der fulgte med pc`en - hvis ikke, så gå på pc producentens eller bundkort producentens hjemmeside og download og installere alle driverne derfra.

Tillige skal du efterfølgende gå på Windows update og installere alle opdateringerne derfra :)
24. maj 2009 - 11:04 #2
Generelt ->
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

HUSK WindowsUpdate elementer - efter nævnte M$ ServicePack3 er der desuden >300Mb efterfølgende opdateringer bla. IE8, WMP11, DirectX, osv osv osv ...
Avatar billede ceacer Praktikant
24. maj 2009 - 16:04 #3
Tak begge for jeres svar. Jeg fulgte vejledningen fra karise og der var mange gode forslag som jeg har benyttet. Jeg har derudover fået installeret de fleste drivere, men mangler følgende under enhedshåndtering:

Andre PCI-broenheder
PCI-hukommelsescontroller
SM-buscontroller

Derudover så kan jeg stadig ikke komme på nettet, så jeg må mangle en netværksdriver. Jeg har dog prøvet samtlige cd'er og forsøgt at hente drivere fra diverse hjemmesiden. Dog uden hjælp. Mit system ser sådan ud:

http://www.eksperten.dk/spm/875461#reply_7391213

Hvor kan jeg hente de nødvendige drivere??
Avatar billede haverslev Novice
25. maj 2009 - 10:55 #4
Som tidligere skrevet:
Du har sikkert en cd der fulgte med pc`en - hvis ikke, så gå på pc producentens eller bundkort producentens hjemmeside og download og installere alle driverne derfra.

Så gå på ASUS hjemmeside og hent drivene:
Vælg: Motherboard
Vælg: Socket939
Vælg: A8N-SLI SE
Vælg: Win XP
Chipsettet er f.eks under punktet: UTILITIES
men du skal alligevel have næsten alle drivere installeret derfra
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Avatar billede haverslev Novice
25. maj 2009 - 10:58 #5
Ups skulle stå
Chipsettet er f.eks under punktet: OTHERs
men du skal alligevel have næsten alle drivere installeret punktet: UTILITIES
Avatar billede ceacer Praktikant
25. maj 2009 - 12:16 #6
tak for hjælpen. det virker nu. :)