Avatar billede qqq Nybegynder
23. maj 2009 - 21:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL-Server bruger kun 4 ud af 8 kerner

Jeg administrerer en SQL-Server 2005 Standard Edtition som kører på en HP Proliant DL380 G5 Quad core server. Dermed er der 8 cores tilgængelige for SQL-Server, men SQL-Server bruger kun 4 af kernerne. Jeg kan i task manager se at der kun er aktivitet på de 4 første kerner, som bruges ca. 20-35% og på de sidste 4 kerner, er der ingen aktivitet, eller stortset ingen.

Hvad kan årsagen være til at SQL-Server ikke bruger alle 8 cores, er der tale om en indstilling? Operativsystemet er Windows Server 2008 Standard Edition.
Avatar billede justrace Novice
23. maj 2009 - 23:00 #1
SQL-servere bruger mest RAM, og hvorfor skal den bruge alle 8? kerner når den kun bruger 20-35% af de 4?
Avatar billede qqq Nybegynder
23. maj 2009 - 23:12 #2
Der er også 32GB RAM i. Når nu serveren er dedikeret til SQL-Server, så er det naturligvis at foretrække at den bruger alle tilgængelige kerner, ligegyldigt om der er en flaskehals eller ej.
Avatar billede justrace Novice
23. maj 2009 - 23:30 #3
Tjah, turboen i en bil slår jo også først til når behovet er der.

En server har godt af ikke at blive stresset op til kanten, og fordi det er en server der er bygget til SQL er jo ikke det samme som at lige dit behov trækker alt kraften ud af den, og vær glad for det.

Du må jo prøve at lave nogle test med rigtig mange forespørgsler, og evt. udvide med en hulens masse databaser, og se om du kan stresse den lidt.
Avatar billede qqq Nybegynder
24. maj 2009 - 03:19 #4
Lukketid, SP3 til SQL-Server ser ud til at have løst det.