Avatar billede krogstrup Nybegynder
12. maj 1999 - 00:00 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

NT Webserver går kold ved 35 processer

Jeg har et STORT problem. Jeg har en webserver (NT 4.0) kørende, som går kold hver gang taskmanegeren overstiger 34 processer! Jeg kan stadig pinge maskinen, men når du forespørger et domæne, som ligger på maskinen returnerer den ikke noget svar til browseren. Hvor kan jeg ændre det tilladte antal af processer (hvis dette er muligt) ????? HJÆÆÆÆÆLP
Avatar billede cybles Nybegynder
12. maj 1999 - 10:33 #1
Prøv at kommer nogle friske ram blokke i jeg er langt fra sikker men prøv lige det engang, virker det ikke så afvis blot mit svar. Jeg har selv været ude for et ligendene problem engang, en frisk instalation kombineret med nogle bedre ram løste mit problem.
Avatar billede bug Nybegynder
12. maj 1999 - 10:34 #2
Det er nok ikke muligt, men jeg tror nærmere du skal finde et mønster - hvilken proces der slår maskinen ned. Hvilken slags HW og hvor meget ram?

/BuG\
Avatar billede jumper Nybegynder
12. maj 1999 - 10:57 #3
Hvad med bare at skrotte NT?

Det skal nok afhjælpe dit problem :)

Så kan du jo bruge de penge du sparer, på at lære mere om Linux eller Unix. Der er der jo ingen problemer med stabiliteten :)))

/Thor
Avatar billede krogstrup Nybegynder
12. maj 1999 - 11:07 #4
Det er ikke rammene! Er der ikke nogen der ved hvordan man sætter det tilladte antal af processer op? Der er nemlig en begrænsning et eller andet sted! Det er ikke hardwaren der er problemer med!
Avatar billede krogstrup Nybegynder
12. maj 1999 - 12:28 #5
Nå, jeg har fundet ud af det nu.

Problem solved !

Ellers tak for hjælpen :)
Avatar billede lrj Nybegynder
12. maj 1999 - 16:56 #6
Hey, har du selv fundet ud af det, må du da godt lige dele løsningen. Så slipper vi andre for ikke at kende den ;-)
Avatar billede thomas Nybegynder
14. maj 1999 - 00:48 #7
jumper ... jeg bliver så træt af alle de der Unix er godt, NT stinker kommentarer. Hvis NT er så dårligt, hvorfor er verdens mest hittede/største website så baseret på NT??? Enten er har du lige installeret Linux for første gang og synes det er fedt, eller også har du ikke prøvet at redde en ægte Unix maskine(ikke legetøjs linux) der er crashet, du kan redde en total crashet NT på et par timer, Unix + Oracle = dage. Der er kun et OS der virkelig stinker .. MACOS .. her kan vi virkelig snakke om ustabilitet og til grin OS.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
14. maj 1999 - 17:27 #8
Jeg har ikke løst problemet med at NT fryser, når der er mere end 34 processer i taskmaneger. MEN jeg fandt ud af hvorfor der var så mange processer i gang. Der var en fil der blev eksekveret igen og igen i en uendelig løkke. Den fik jeg standset. Nu kører der kun ca. 25 processer.

Problem solved (midlertidigt)
Avatar billede lrj Nybegynder
14. maj 1999 - 17:40 #9
krogstrup - tak for informationen. Det var lidt mere informativt end bare "problem solved"...

/Laust
Avatar billede hopeful Nybegynder
16. maj 1999 - 18:22 #10
Så kan vi vel få fjernet spørgsmålet fra listen?
Svaret må være at du reformulerer spørgsmålet til dét, det aktuelt er!

Ik'sandt! :-)
Avatar billede jumper Nybegynder
16. maj 1999 - 20:15 #11
Thomas>> Hvilket website skulle det så være?

Og jo, jeg har sgu' reddet en ægte Unix maskine efter et crash. Det er ikke sjovt, og tager tid.

Til gengæld har jeg kun oplevet 2 crash på lidt over 3 år. Stik lige den med Windows NT!
Det eneste jeg kan sammenligne med, er min Amiga 1200 samt 4000. De går hver for sig kun ned 2 eller 3 gange om året. Ikke så langt fra min Unix opsætning, men stadig ikke acceptabelt ;)

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
16. maj 1999 - 20:16 #12
Thomas>> btw, en totalt crashet NT? Snakker vi så også om et smadret filsystem og partitioner der overlapper hinanden? For så vil jeg godt se dig redde dén på et par timer...

/Thor
Avatar billede thomas Nybegynder
17. maj 1999 - 08:48 #13
www.microsoft.com

30 NT servere i et stort cluster, redundant netværk, millioner af hits om dagen o.s.v. Du kan selv læse mere på deres site.

du har jo selvfølgelig en backup af dine server ikke!! Så tager det ikke lang tid at genskabe en NT incl. brugere, sharing o.s.v. Du har ret i at en Unix maskine generelt er mere stabil end en NT, men der er også en verden til forskel, NT har en GUI, det har de rigtigt hardcore unix servere ikke. Indlæser du en window manager på unix boksen ala Red hat på Linux bliver den mindst ligeså tung og "ustabil" som NT. Problemet med NT er at folk de installerer bare en NT server og så tror de at den bare kører for evigt, sådan et dyr skal konfigureres og tunes til det aktuelle miljø ligesom en Unix server så kan du uden problemer få den til at køre i mange år uden crash.

så kan vi jo også snakke om de udviklingsværktøjer man har til rådighed på de forskellige platforme, her vinder NT jo klart, der er ingen udviklingsværktøjer på Unix platformen der bare nærmer sig programmer som Visual C++, Visual Basic, Delphi o.s.v.

jeg syntes også Amiga var sejt for mange år tilbage, men tiderne skifter!
Avatar billede hopeful Nybegynder
17. maj 1999 - 12:00 #14
Hey Krogstrup!
Bliver det til noget?
:-)
Avatar billede jumper Nybegynder
17. maj 1999 - 21:44 #15
MEd en backup af dine Unix/Linux servere, er vi nede på det samme time antal, dvs. de timer det tager at kopiere det hele på plads igen.

Unix/Linux med X Windows bliver ikke mindst ligeså tung og ustabil som Windows NT. Der er en verden til forskel.

Det grundlæggende, selve operativsystemet, er som du selv siger mere stabilt.

Du har dog ret i NT problemet. Folk tror det bare skal installeres, og så virker det.

Udviklingsværktøjer? Hvad med c, c++, perl, osv...?
Desuden findes der jo et hav af kommercielle programmer til Unix/Linux, især førstnævnte. Og det skal ikke undre mig, om mindst et par af dem også er visuelle højniveausprog :)

Amiga er stadig sej, dens tekniske udvikling blev bare standset af Commodorres konkurs og en forkert markedsføring.
Det eneste tidspunkt den kan følge med en PC, er med en PowerPC 604 processor på. Så snakker vi 64 bit, 300 Mhz ;)

/Thor
Avatar billede krogstrup Nybegynder
18. maj 1999 - 09:42 #16
OK - Her kommer så mit nyformulerede spørgsmål:

Hvordan fjerner jeg grænsen på de nuværende 34 tilladte processer i taskmanegeren på en NT server?

/David
Avatar billede cybles Nybegynder
18. maj 1999 - 22:24 #17
Det er en bug i din installation eller i dine ram blokker jeg har forleden haft genereret 1024 sesions på en Win Nt maskien jeg havde til test.
Avatar billede hopeful Nybegynder
20. maj 1999 - 02:35 #18
Hej David

Maskinen kan sagtens klare mere end 34 processer! Problemet opstår KUN, når du kører over nettet. Derfra kan kun startes 10 processer! De "34" fremkommer fordi du "starter" med 24 processer kørende. Jeg starter med 19, og kan så nå 29 inden der lukkes af for nye over nettet. Hvis jeg efter start lader nogle flere programmer køre, f.eks. starter post og explore (=21) når jeg 31.
Så den grænse du skal flytte, er den der sætter begrænsningen på 10 over nettet!

/Hopeful (really :-))
Avatar billede hopeful Nybegynder
23. maj 1999 - 21:29 #19
Halløjsa Krogstrup, det er nu 5 dage siden, vi sidst har hørt fra dig! Hvordan går det?

/more Hopeful
Avatar billede krogstrup Nybegynder
25. maj 1999 - 09:04 #20
Hvordan ændrer jeg på begrænsningen på 10 processer over nettet?

/David
Avatar billede hopeful Nybegynder
28. maj 1999 - 15:52 #21
Det kan du ikke gøre over nettet, det skal gøres på selve maskinen!

/yet more hopeful
Avatar billede krogstrup Nybegynder
28. maj 1999 - 18:06 #22
Debatten er hermed lukket !