Avatar billede kxh Nybegynder
23. maj 2009 - 10:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vis XML data på webside

Hej

Jeg vil gerne på min admin side kunne vise den XML kode som er gemt i databasen, men hvordan får jeg vist denne XML kode korrekt på websiden, hvilke kontrol kan jeg indlæse XML'en i for at få den vist formaterrings mæssigt korrekt ?

// Kim
Avatar billede sirius Nybegynder
24. maj 2009 - 19:48 #1
Hvis det er en MVC application kan du bruge Html.Encode(xmlString) ved ikke hvad metoden hedder hvis det ikke er MVC.

Ellers kan du også bruge xmlString.Replace("<","&lt;").Replace(">","&gt;")
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2009 - 14:29 #2
Avatar billede kxh Nybegynder
25. maj 2009 - 17:15 #3
Hej

Tak for input jeg har brugt noget i stil med det Sirius beskrev dog med Replace("<","\r\n")... i stedet for html tegnsæt.
Det kan nok gøres på en anden måde, men denne metode passer fint til den ønskede funktion.

så lig et svar så vi kan få lukket tråden igen.
Avatar billede sirius Nybegynder
25. maj 2009 - 17:30 #4
svar