Avatar billede hacicambaz Nybegynder
09. juli 2001 - 00:07 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til installation.

Jeg har lavet f-disk på min harddisk med 3 partitioner, har givet C-drev, D-drev og E-drev.
I C-dreven har jeg installeret Win98Se.
Når jeg skal til at installerer win2000Pro. kan jeg ikke installerer den er der nogen af Jer der ved det hvorfor., når jeg begynder installerer kommer installations guiden den spørger mig om jeg skal upgraderer den, der siger jeg NEJ til den og fortsætter. Efter et styk tid ca. 1-2 minutter siger den \"restartd\" det gøre den også men når den skal til at opstarte igen kommet dette blå skærm og hvor der står:Stop! 0x0000007b.....
INACCESSIBLE_BOOT_DIVICE.
If this the først time you\'ve seen thisstop error screen, restart your computer. If thisscreen oppearsfollow these steps!
Check for virusses on your computer. Remowe any  installed hard drives or hard controllers. Check your hard drive to make sureit is proberly confiqured and terminated.
Run CHK DSK/F to check for hard drive corruption, and then restard your computer. Refer to your Getting started manualer for more information on troubleshosting stop errors.
<---------------------------------------------------------------------------------------------------------->
Min harddisk er på;14,325 GB. C-drev_6,52 GB D-drev 3,49 GB.og F-drev 3,.49 GB.
Der er ikke noget virus i pc\'en da jeg lige har lavet fdisk på den.har kørt scandisk på det hele.
som hardware har jeg: netkort, harddisk, brænder, cd-room, floppy etc. only standart udstyr.
Jeg har installeret alle driverne til hardwaren, jeg mangler sådan set ikke noget men jeg kan bare ikkeinstallerer den.
Hvis der er en af Jer der ved det/kan hjælpe mig vil får et 100 % 100 Point af mig.

På forhånd tak til alle Jer.
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:11 #1
hvis du installer på en ide 66 /100 controller kan det være nøvendigt at indlæse driveren til denne i styarten af installationen eller skan w2k ikke find den..

det gøres ved at trykke f6 når det står i bunden af den blå skærm..
Avatar billede meistro Nybegynder
09. juli 2001 - 00:11 #2
Jeg har haft samme problem med den blå skærm. Det forsvande efter jeg resatte min bios.
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:11 #3
beklager taste bøfferne men det er ved at være sent...
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
09. juli 2001 - 00:13 #4
meistro: hvordan resatter man ens bios?
Avatar billede meistro Nybegynder
09. juli 2001 - 00:14 #5
Har du prøvet at kore chkdsk /f som foreslået af programmet.
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:14 #6
hvad er det for et mother board du har.. ??
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
09. juli 2001 - 00:18 #7
meistro; \" ja det har jeg\" --- curtsen;
  min motherboard: A7V Socket A  - CPU athalon 850 mhz
Avatar billede meistro Nybegynder
09. juli 2001 - 00:18 #8
der må være en mulighed for at sætte den som defalt
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:21 #9
så skal du indlæse driveren til din promise ide 100 controller...

den ligger på cd\'en...

Kopier den ned på en diskette og tryk F6 lige når w2k starter installationen..

Så kan du vælge din controller og så kan den se din disk.
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:23 #10
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
09. juli 2001 - 00:24 #11
curtsen: jeg tror jeg har installeret den
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
09. juli 2001 - 00:25 #12
curtsen: Promise Ultra100TM IDE Controller (PDC20265) Driver (for A7V with Promise Ultra100 IDE controller)
v160b33.zip
Promise Ultra 100TM IDE Controller Driver v1.60 (Build 33) for Win9x, WinME, WinNT4 and Win2000.
----------------> hvis det er denne her, så har jeg installeret den
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:26 #13
har du installeret den under selve installationen af windows 2000 ???

Avatar billede hacicambaz Nybegynder
09. juli 2001 - 00:27 #14
curtsen: v160b33.zip <--- er installeret er der en anden en jeg skal installerer? sige til hvis det er den forkerte jeg har installeret....
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:28 #15
der er ikke nok at den er installeret i win98..

den SKAL ind under opstarten af installationen af windows 2000.. ellers fugner det ikke..

Prøv evt at bruge den ældre version.. jeg mener den hedder v160b25.. det er tit nødvendigt at vente med at opdatere til din installation er genneført.
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
09. juli 2001 - 00:28 #16
curtsen: nej, men før har jeg, er det noget der skal installeres når den siger at den skal restarte pc\'en altså under installationen af win2000Pro.
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:29 #17
hvor har du installeret den.. under din opstart af win2000 installationen.. ???

det er der den SKAL instaleres..
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:30 #18
når den restarter skal du trykke f6 for at indlæse yderligere drivere til andre controllere..

det står meget kort i bunden af skærmen..

så skal du trykke s og sætte disketten i..
så skulle det virke...

Avatar billede hacicambaz Nybegynder
09. juli 2001 - 00:33 #19
curtsen: du er tæt på ...:)) så skal det være den win2000    modelen ikk\'?
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
09. juli 2001 - 00:35 #20
curtsen: ved du noget om jeg også kan bruge denne model:-->  CMD648 IDE Controller Driver (for CUBX, PCI-Ultra66C)
cmd648.zip
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:38 #21
det kan du ikke...

det er til en anden controller...

Brug kun den der passer til din promise ide100
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:39 #22
her er linket direkte til filen der skulle virke..

ftp://ftp.asus.com/pub/asus/misc/ide/u160b25.zip
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2001 - 00:50 #23
Slet windows 98SE og start så instal af windows 2000.

Lad windows 2000 installationen ændre til ntfs filsystem.

Sørg for at viruscheck i bios er slået fra inden du starter.
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:57 #24
så kan han jo ikke køre dual boot ???
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 00:58 #25
hacicambaz:

jeg håber det løser dit problem...

nu vil jeg se dyner...

jeg checker op i morgen tildig om der er nyt fra dig
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
09. juli 2001 - 01:05 #26
curtsen: kære god ven den har fundet den driver den skal bruge men den blå skærm som jeg har ovennævnt den kommer stadigvæk ved ikkke hvorfor men den kommer bare.... :(( surt...
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
09. juli 2001 - 01:08 #27
kharder:  hvordan kan jeg slår viruscheck i bios fra, ???
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 02:13 #28
Jeg kan måske svare for curtsen.
Inde i bios, forudsat det er en award bios, er det der hvor du sætter Bios features, som regel står den øverst!
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 11:00 #29
kommer det stadig med fejl selvom du indlæser drivernen til din promise...

det lyder meget mystisk
Avatar billede curtsen Nybegynder
09. juli 2001 - 23:10 #30
får du også fejl hvis du starter installationen fra w2k cd\'en..

Husk det med at trykke f6 og indlæse driveren..
Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
10. juli 2001 - 01:03 #31
Jeg har haft samme problem og fandt ud af at det var fordi jeg havde sat harddisken jeg installerede til som slave. Da jeg satte den som master forsvandt problemet.
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
10. juli 2001 - 03:49 #32
curtsen
09/07 2001 23:10:44    får du også fejl hvis du starter installationen fra w2k cd\'en..

Husk det med at trykke f6 og indlæse driveren..
------------> Ja, jeg får stadigvæk det er lige meget hvad jeg gøre gøre den altid den samme, jeg gider ikke mere brug til på den.
og ved ikke hvorfor den IKKE virker... :((
Avatar billede meistro Nybegynder
10. juli 2001 - 04:09 #33
Viruscheck forsvinder hvis du piller biosbatteriet ud, starter maskinen op, slukker maskinen igen, monterer det igen. Så er biosen nulstillet.
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
13. juli 2001 - 02:30 #34
Siger tak til Jer begge to......... kunne ikke installerer win200Pro.... :((( ved ikke hvad der er galdt..........