Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
21. maj 2009 - 19:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Jeg VIL have Calibrifont i mine emails

Er vild med Calibrifonten fra Vista.

Er det på nogen måde muligt at tvinge Outlook til at bruge Calibrifonten?. Jeg kan godt sætte den til det, men kan jeg være sikker på at den ikke bliver oversat til en anden font: Times eller Arial?

Jeg mener - hvis jeg sender den og den ser rigtig ud på min maskine - hvordan får jeg den så til at se sådan ud på modtagerens??
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. maj 2009 - 19:45 #1
Det kan du ikke som sådan. Du sender din mail i outlook, men du bestemmer ikke hvad jeg bruger til at modtage den, og dermed bestemmer du heller ikke hvilke fonte jeg har til rådighed for mit mail program.

Den eneste måde du kan tvinge fonten igennem er ved at sende dine mails som bitmap grafik, altså billeder, eller ved at sende mails som vedhæftede filer hvod du bruger et format der kan embedte fonten. Jeg mener at pdf kan dette, men lige som at udsende mails som bitmap grafik er det en klodset løsning.

Jeg vil råde dig til at koncentrere dig om indhold i stedet for form. En dårligt skrevet mail bliver ikke god fordi fonten er flot. En godt formuleret mail er god ligegyldig fonten
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
25. maj 2009 - 22:46 #2
Høhø - Indholdet HAR jeg styr på - jeg mangler bare formen.

Erindrer at der var et gratis mailprogram engang "incredimail". Den lavede tricket. Men mon den lavede det hele om til bitmap? Den havde ihvertfald en masse winks og smileymoods.