Avatar billede mr_oasis Nybegynder
21. maj 2009 - 17:57 Der er 2 kommentarer

Definere dataområde i diagram vha. drop-down bokse

Jeg sidder med et excelark i Excel 2007, bestående af en masse rækker med sammenhørende værdier af x og y. Data i hver række er er umiddelbart sammenlignelige med dem fra en anden række, og derfor vil jeg gerne sammenligne rækkerne afbilledet grafisk i et X-Y diagram. Idet jeg har en ti-tolv rækker der alle kunne være interessante at sammenligne vil jeg ende på over 100 diagrammer, og jeg kan derfor ikke blot lave dem alle og sætte dem ind i arket.

Det jeg søger at altså noget hjælp til at definere dataområderne for de forskellige serier i et X-Y diagram, gerne ved hjælp af et par drop-down bokse.

Jeg forestiller mig at jeg vil have for eksempel to serier i mit genererede diagram. Jeg skal derfor have to drop-down bokse. I begge er det muligt at vælge en datarække repræsenteret ved en overskrift. Når der vælges datarækker i drop-down boksene ændres dataområdet i diagrammet, som derfor opdateres og afbilleder graferne for de dataområder der nu er valgt.

Kan det overhovedet lade sig gøre at lave sådan noget i excel, og er der eventuelt nogle der har en idé om hvordan man gør?
Avatar billede excelent Ekspert
21. maj 2009 - 18:24 #1
Prøv check denne

http://pmexcelent.dk/ColorGraf44.xls

Graf.6 ligner det du søger
Avatar billede excelent Ekspert
07. juni 2009 - 09:11 #2
hvordan går det ?