Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 22:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SMTP problemer

Efter at have skiftet til TDC Home Duo kan jeg ikke længere connecte til min SMTP og dermed sende mails fra mit firmadomæne, som vi selv hoster. (Kan dog godt modtage mails)
Min partner i firmaet, der bor i Århus (jeg selv bor i Aalborg) har skiftet til en tilsvarende Home Duo løsning og oplever ingen problemer i den retning, når han sender fra samme domæne. Han bruger Mac, jeg bruger PC med Vista.
Jeg har et par andre domæner liggende på samme server, der er problemet det samme..Ingen forbindelse til SMTP'en.
Endelig har jeg et domæne hostet hos Surftown, der er der ingen problemer med at sende gennem domænets egen smtp.
Jeg har efterhånden prøvet alle tænkelige opsætninger men intet virker. Jeg havde tidligere en TDC professionel bredbåndsløsning. Der virkede smtp'en fint, og det gør den også hvis jeg tilgår et hvilket som helst andet TDC netværk.
Nogen der kan give mig et hint om, hvad f..... der foregår? TDC har kastet håndklædet i ringen...
Mvh Jesper
Avatar billede Starsfire Nybegynder
19. maj 2009 - 22:47 #1
Du har vel ikke en eller anden regel på din PC eller din server, som du opretter forbindelse igennem, der blokerer SMTP i deres firewalls? Prøv at ændre SMTP til at køre på en anden port og se om dette løser problemet? Ellers så er jeg blank ^^
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. maj 2009 - 22:58 #2
får du fat i den, hvis du prøver med telnet?

telnet ip 25
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2009 - 13:53 #3
Efter megen møje og besvær fandt jeg ud af at oprette dels et TDC login, dels en TDC-mailkonto og derefter knytte de to ting sammen, som jeg ikke skal bruge til noget som helst andet end at etablere forbindelse til udgående server for en helt anden mail-adresse (under konto-indstillinger -> flere indstillinger -> server til udgående post -> log på ved hjælp af brugernavn og adgangskode -> Indtast mail-adresse og password til TDC mail-adressen). Desuden skulle udgående server angives til asmtp.mail.dk og port for udgående post sættes til 587. Måske er dette fuldstændig normal procedure, jeg synes personligt, at det er et utroligt cirkus at skulle igennem for at få lov at sende mails fra mit eget domæne, som tilmed er sat op med egen smtp-server, der kan tilgås uden problemer fra andre netværk fra port 25. Det virker bare ikke af en eller anden grund med Home Duo. Tak for indlæggene alligevel.
Mvh Jesper