Avatar billede anton73 Nybegynder
19. maj 2009 - 16:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Træk data fra en tabel til andet ark

Hej

Jeg prøver at lave en mini database i Excel. Min tabel med data er fra A9 til Y11.

Jeg har et data ark med alle mine kunder. I dette ark har jeg en tabel der p.t. strækker sig fra A9:Y11. Senere bliver tabellen udvidet med flere rækker når der kommer flere kunder ind.

I et andet ark, vil jeg lave en søgefunktion. Lad os sige at jeg gerne vil søge kun på navn, så vil jeg bruge en HVIS-sætning. Kan jeg få den til at skrive både navn og telefonnummer ud fra min datatabel? Og hvordan?

Hvad hvis jeg gerne vil inkludere flere søgekreterier? Fx. vil jeg gerne søge på navn og telefonnummer og det resultat den skal komme med er de info der står i datatabellen for den kunde der matcher begge de søgekriterier.

Jeg har for god ordens skyld givet hver række et ID i form af tal (1, 2, 3.....)

På forhånd tak.
Avatar billede hellstern Nybegynder
20. maj 2009 - 07:40 #1
Hej,
Det er efter min mening en rigtig dårlig ide at bruge Excel til dette formål, jeg ved godt at der er mange der gør det og ja det kan da godt komme til at virke. Men det er altså ikke det Excel er bedst til. Access eller en anden database vil løse opgave meget bedre.

Hvis du holder fast i at bruge Excel er det ikke HVIS funktionen du skal bruge, men LOPSLAG()

Hilsen
Tue Hellstern
www.F1-support.dk
Avatar billede anton73 Nybegynder
20. maj 2009 - 08:34 #2
Hej

Jeg er ikke uenig med dig. Jeg ville også først have lavet en MySQL DB, men det blev nedprioriteret. Desværre. Derfor kæmper jeg lidt med Excel nu. Jeg prøver LOPSLAG().

/Thomas
Avatar billede anton73 Nybegynder
21. oktober 2009 - 09:40 #3
Lukkes