Avatar billede Buckie Nybegynder
19. maj 2009 - 15:05 Der er 1 kommentar

Udtræk af data fra html til xml

Jeg har omkring 220000 html documenter , der indeholder informationer om brugere fra et website. Jeg ønkser at organisere informationerne i en xml fil.

html filerne er på omkring 1000 linjer.

De er formateret således at der vil stå

<td>Datatype</td> // f.eks bruger oprettet dato.
efterfulgt af
<td>Data</td>

disse data er naturligvis omgivet af en masse andre html blocke (dog ikke på samme linje).

der er ialt 14 stykker data af denne type der skal trækkes ud.
Eftersom det er noget der kun skal gøres en gang, er jeg ligeglad med om løsningen er i form af et commercielt program, eller en kildekode der kan køres i compiler.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
06. juli 2009 - 09:54 #1
Hvis du er villig til at bruge python har jeg skrevet noget der rekursivt går igennem en mappe og henter visse dele i html-dokumenter. du kan sende mig en kopi af en af de filer du vil hive data ud fra, så kan jeg få det tilpasset, medmindre du selv kan python, så kan jeg bare skrive kildekoden her?

min mail er jan (på) xmoo (punktum) dk