Avatar billede gandi666 Nybegynder
19. maj 2009 - 14:18 Der er 7 kommentarer

Min computer genstarter lige pludselig

Hej Eksperten!

Min computer oppe på mit arbejde genstarter ligepludseligt af sig selv. På et tidspunkt, da en af mine kollegaer startede en industristøvsuger op genstartede min computer - så det kan måske godt have noget med det at gøre?!?

Håber i kan hjælpe mig - på forhånd tak.
Avatar billede markbarner Praktikant
19. maj 2009 - 14:25 #1
Det kan også være en hardware konflikt i windows. Prøv at fremprovoker scenariet igen og gør hvad du gjorde samt lad ham tænde den støvsuger igen... det burde ikke kunne ske pga støvsugeren ved mindre du bor i et ældgammelt sted.

Det er et generelt problem på windows
Avatar billede mc_fly Nybegynder
19. maj 2009 - 14:32 #2
Er det en bærbar?
Avatar billede gandi666 Nybegynder
19. maj 2009 - 15:09 #3
Nope, det er en stationær
Avatar billede mc_fly Nybegynder
19. maj 2009 - 15:35 #4
Hvis den ikke fryser, men bare genstarter, kan det meget vel være din strømforsyning. Hvis du har en anden computer, kan du prøve at skifte strømforsyningen ud.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. maj 2009 - 15:43 #5
Det lyder som overbelastning af den lysgruppe din PC er tilsluttet.
Hvis der så starter en maskine der tager en høj startstrøm, vil spændingen dykke, og PCén genstarte, eller det kan være støj.
Det skal i have en installatør til at kigge på.
Avatar billede markbarner Praktikant
19. maj 2009 - 17:54 #6
nu synes jeg ikke i andre skal male fanden på væggen endnu, med at han skal skifte strømforsyningen ud osv før han har diagnosticeret fejlen... prøv at fremprovoker det igen først...

Det er altså ikke ualmindeligt at disse slags fejl sker på windows computere... jeg supporterer mange kunder på windows hver dag... Mac-kunderne har ikke nær så mange problemer.

Vent og se om det sker igen og læg derefter mærke til hvad du præcis gør på din pc samt hvad andre gør (støvsuger osv)
Avatar billede mc_fly Nybegynder
19. maj 2009 - 18:18 #7
Hvis en PC genstarter af sig selv (uden at fryse) er det meget sansyneligt at det er en HW fejl.

Det som Fromsej omtaler kan jo testes ved at tage den med hjem og se om fejlen også forekommer der.

Hvis det er et vedvarende problem kan du jo prøve at lade den stå nogen tid i fejlsikret tilstand for at se om det så sker igen. Hvis det gør, ville jeg skifte PSU'en :-)